A Mercedes szerdán tartotta meg autóbemutatóját és – hasonlóan, ahogy a Ferrari tette egy nappal korábban – a W14 első köreit is megtette a silverstone-i pályán. Az istálló azonban gyanús késéssel tett közzé a vártnál kevesebb mennyiségű képet és videófelvételt az eseményről, ez pedig felkeltette a nyilvánosság gyanakvását.
Bár George Russell rövid beszámolója alapján „minden simán ment”, a meg nem erősített hírek szerint az erőforráshoz kapcsolódó problémák jelentkeztek a bejáratáson, amelyek a W14 beindítását is akadályozták. A Motor.es jelentése szerint egy nem súlyos jellegű problémáról volt szó, amely a motor és karosszéria összeszereléséből fakadt, és beindítási gondot eredményezett. A Mercedes késő délutáni posztjai szerint Russell mindenesetre kijutott a pályáról.
A RacingNews365 arról ír, hogy a Mercedes éppen azt a kiskaput játszotta ki, mint a Ferrari: szerdán minimális, 15 kilométernél kisebb távot teljesített, hogy a körözés csupán bemutatónak minősüljön, és ne vegye el az évente engedélyezett két filmforgatási nap egyikét. Egy ilyen kis táv is lehetséges az alapvető hibák kiszűrésére – ahogy az állítólagos motorprobléma jelentkezése is mutatja. Éppen ezért beszélt arról Carlos Sainz, bátor volt a Ferraritól nyilvánosság előtt debütálni az SF-23-mal, hiszen benne volt a pakliban, hogy az autó megadja magát élő adásban.
A hiba gyors elhárítása után a csütörtökre a csapat lefoglalta egyik filmnapját, melyen 100 kilométeres táv tehető meg. Ma dél óta további fotókat és videókat posztolt a Mercedes – a pálya ezúttal már nedves, a halo mögött továbbra is George Russell sisakja látható.
A Mercedes tagadja a motorhibát
A csapatot is megkérdezték, valóban motorprobléma hátráltatta-e a szerdai körözést. A RacingNews365 azt a választ kapta, hogy „alap nélküli” ez a pletyka. A Mercedes egyúttal megerősítette, valóban két napra bérelték ki a pályát, csütörtökön kerül sor a filmnapra.