DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Red Bull tanácsadója szerint bezárul a kör a Ford visszatérésével

Több szempontból is összefonódik az energiaitalosok és a Ford története Helmut Marko szerint, aki egy korábbi személyes történet miatt is kötődik az amerikai márkához.

Ahogyan arra a korábbi pletykák alapján számítani lehetett, 2026-ban a Ford visszatér a Formula-1-be, mégpedig a Red Bull motorpartnereként. A felek egyezségét New Yorkban jelentették be az osztrák istálló bemutatóján, ahol hivatalosan is megerősítették, hogy a márka, amely korábban több ízben is jelen volt a sportágban, a Red Bull Powertrains együttműködő társa lesz abban, hogy közösen kifejlesszék az új motorszabályok szerint épülő erőforrást.

A megállapodással kapcsolatban az F1-es csapat tanácsadója elárulta, hogy a Red Bull és a Ford hamar közös nevezőre jutottak, ráadásul a véleménye szerint ezzel bezárul egy kör, hiszen az elmúlt néhány évtizedben többször is együttműködtek egymással. 1995-ben amikor a Ford a Sauberrel dolgozott együtt, a Red Bull volt a csapat főtámogatója, de 2004 végén a Kék Ovál tulajdonában lévő Jaguart is az energiaitalosok vették át.

„Ez volt a saját Formula-1-es csapatunk indulásának kiindulópontja, de akkor nem az Egyesült Államokban, hanem Angliában tárgyaltunk, ahol a Ford európai központja volt. Ez volt a sikertörténetünk kezdete és ezért mondhatjuk, hogy valóban teljes a kör” – mondta el Marko az F1-Insider számára adott interjúban.



„A mostani egy jó üzlet a Forddal. Ott voltam Detroitban, a tárgyalások pedig kezdettől fogva jók és harmonikusak voltak. Elég gyorsan eljutottunk a megállapodásig. 2026-tól a motor neve Red Bull-Ford lesz, számomra pedig ezzel bezárul a kör” – vallotta meg a szakember.

Fiatalon is köze volt a márkához

Marko a bejelentés után elárulta, egykoron ő is Forddal versenyzett a 70-es évek elején, azokból az időkből pedig kifejezetten szép emlékei vannak.

„1971-ben a legendás Ford Capri RS túraautóval versenyezhettem. Rendkívül gyors volt, de nehezen szelídíthető, a hátulja állandóan kitört, viszont bármelyik Porschét lehagyhattad vele” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: