DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Gyakoribb pontokat és stabilitást vár a Haas

Egyelőre még csak a festését láthattuk az amerikaiak F1-es autójának, de a tulajdonos és a főnök is reméli, hogy tovább építkezhetnek a tavalyi eredményekre.

A Haas kezdte meg a bemutatók sorát kedden a Formula-1-ben, ám az amerikai alakulat bevallottan csak a 2023-as festését villantotta meg, nem a tényleges idei versenygépét. Ennek kapcsán Gene Haas tulajdonos és Günther Steiner csapatvezető is elsősorban az új névadó szponzor, a MoneyGram érkezése révén megújult dizájnról ejtett szót a leleplezést követően, de azért azt is elhintették, mit várnak az idei autójuktól és párosuktól, Kevin Magnussentől és Nico Hülkenbergtől:

„Úgy vágunk neki a szezonnak, hogy bátoríthatnak minket a csapat tavalyi erős teljesítményei és az, hogy visszatértünk a pontszerző helyezések közé” – fogalmazott Gene Haas, akit az F1.com idéz. „A cél a 2023-as idényre természetesen az, hogy ezt rendszeresebben tegyük meg, és Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg révén hiszem, hogy olyan tapasztalt párosunk van, amely képes szállítani a pontokat vasárnaponként.”

f1-haas-vf23-2023



Steiner is hasonló gondolatokat fogalmazott meg: „Az egész csapat keményen dolgozott azért, hogy eljussunk erre a pontra, és nyilván Kevén és Nico személyében két bizonyított pontszerző tehetségünk van a volán mögött. Van mire építkeznünk a tavaly mutatott teljesítmény után, alig várom, hogy elkezdjük.”

 

Stabilitás minden szempontból

A MoneyGram persze nemcsak a dizájn, hanem a pénzügyi háttér szempontjából is kulcsfontosságú. Steiner még korábban elmondta, hogy szerinte eddig sem voltak rossz anyagi helyzetben – pedig korábban bőséggel adódtak gondjaik a támogatóikkal –, de nem tagadta, hogy a MoneyGram stabilitást hozhat a csapatnak:

„Azt mondanám, sosem voltunk rossz helyzetben. 2020 nem volt egyszerű az akkor kirobbant járvánnyal. De igen, ez valóban erős pozícióba hoz minket. Hogy ez-e az eddigi legjobb? Szerintem az elején is eléggé rendben voltunk. 2016-ban, amikor megérkeztünk, még nem volt költséglimit, így jóval kevesebből dolgoztunk, mint más csapatok, most viszont már egyenlők vagyunk anyagi szempontból.”

A csapatfőnök azt is hangsúlyozta a Motorsport.com lapnak adott interjúban, hogy az új főszponzor pénzét egy az egyben az autó fejlesztésére szeretnék fordítani, így az sem áll szándékukban, hogy lazítsanak a Ferrarival való, kezdetektől rendkívül szoros technikai együttműködésen:

„Szeretnénk az autóba fektetni a pénzt. Pillanatnyilag bármit is kapunk, azt az autóra fordítjuk. Nem akarunk ezen kívül mást csinálni jelenleg. Stabilizálni akarjuk a rendszerünket és biztosra akarunk menni, hogy mindent arra használunk, hogy gyorssá tegyük az autót. Nem koncentrálunk másra, nem mondjuk, hogy ezt vagy azt magunk akarjuk csinálni. Egyelőre maradunk ennél a modellnél, ebből hozzuk ki a legtöbbet.”

 

De mikor láthatjuk az igazi F1-es autót?

A Haas tehát egyelőre csak festésbemutatót tartott, de azt követően azt is elárulták, mikor láthatjuk először az igazi VF-23-ast. A tervek szerint a csapat február 11-én, szombaton járatja be új autóját Silverstone-ban, amiről várhatóan készül majd némi audiovizuális tartalom majd az istálló részéről. Ezt követően pedig a február 23-25-i bahreini teszten gurulnak majd pályára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: