DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Több mint 150 dolgozójától kellett megválnia a Red Bullnak a költséglimit miatt

Az alkalmazottak számát illetően az energiaitalosok kényszerültek leginkább összehúzni a nadrágszíjat az F1-ben a költségvetési plafon bevezetése után.

2021-ben vezették be a költségvetési plafont az F1-ben, amely komoly kihívás elé állította főként a nagycsapatokat, hiszen jelentősen kisebb összegből kellett gazdálkodniuk, mint az azt megelőző években, s ez több dolgozó elbocsátásával is járt. A Motorsport-Total.com információi szerint például az abban az évben Max Verstappennel az egyéni vb-címet szerző Red Bull dolgozóinak száma 875-ről 721-re csökkent, azaz 154 embert volt kénytelen elküldeni az istálló.

f1-redbull-csapat-2021



A lap adatai szerint a rivális Mercedesnél ezzel szemben csak 59 dolgozótól kellett megválniuk, s még így is maradt 1004 emberük, ami szignifikánsan több, mint az energiaitalosoké (és bárki másé a mezőnyben). Érdekesség, hogy az Alpine, a Haas, az AlphaTauri és a Williams dolgozóinak száma még nőtt is 2021-re, utóbbié konkrétan 80 fővel, aminek nyilvánvalóan az alkalmazottak fizetéséhez is köze van (a Ferrariról és az Alfa Romeóról nem álltak rendelkezésre adatok).

Az alkalmazottak számának változása:

  2020 2021 Változás
Red Bull 875 721 -154
Mercedes 1063 1004 -59
Alpine 778 820 42
McLaren 841 837 -4
Aston Martin 479 457 -22
Haas 102 108 6
AlphaTauri 332 353 21
Williams 675 755 80

 

Még így is a Red Bull költötte a legtöbbet

Az is érdekes kimutatás, hogy mely istállónak mennyivel csökkentek a tényleges kiadásai, beleszámítva a költséglimitbe bele nem számolandó összegekkel, mint például a marketingre, a versenyhétvégék során foglalt szállásokra, a pilótákra vagy a három legfizetett dolgozóra szánt kerettel.

Itt a Mercedes esett vissza a legtöbbet a 2019-es, utolsó pandémia előtti esztendőhöz képest: 394,6 millióról 355,7 millió euróra csökkentek az Ezüst Nyilak kiadásai, míg például a Red Bullnál csak 2,3 millió volt a visszaesés (373,8 millióról 371,5 millióra) – ezzel a bikák meg is előzték ellenfelüket. Az Aston Martin és a Williams mérlege pozitív egyedül: előbbinek a költései 62,2 millióval nőttek.

Az összes költés változása (millió euróban):

  2019 2021 Változás
Red Bull 373,8 371,5 -2,3
Mercedes 394,6 355,7 -38,9
Alpine 204 200,8 -3,2
McLaren 317,9 316 -1,9
Aston Martin 182,5 244,7 62,2
Haas 120,1 94 -26,1
AlphaTauri 165,9 165,8 -0,1
Williams 150,5 188,7 38,2

Forrás: Motorsport-Total.com

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: