DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Az F1-es mezőny „erős többsége” ellenzi a bővítést

Sajtóhírek szerint a csapatok nagy része nem rajong az új csapatok érkezésének ötletéért, Andrettiék projektje kapcsán pedig a Cadillac szerepvállalását is megkérdőjelezik.

A 2023-as esztendőre fordulva a Formula-1 egyik legforróbb témájává vált a mezőny létszámának potenciális bővítése. Mohammed ben Sulayem FIA-elnök egy hete Twitter-posztban jelezte, hogy felkérte csapatát egy szándéknyilatkozati folyamat elindításának megvizsgálására, majd néhány nappal később az F1-es beszállási szándékot korábban is jelző Andretti Global jelentette be, hogy a Cadillackel összebútorozva szeretne csatlakozni a mezőnyhöz.

A jelenlegi istállók már tavaly is igencsak mérsékelt lelkesedést mutattak Andrettiék – és bármely más új alakulat – érkezése kapcsán. A Reuters most arról írt, hogy az egyik csapat felsővezetésének tagja azt közölte, hogy a „mezőny erős többsége” ellenzi a létszámbővítési terveket.

f1-grid-interlagos-2022



Ez persze bizonyos szempontból érthető, hiszen egy új csapat esetén a bevételek több részre oszlanának el. Ezt kompenzálandó fogadták el a szabályt, hogy az újonnan érkező gárdák 200 millió eurót kötelesek befizetni, de az említett forrás úgy tudja, ezt az összeget már nem érződik elegendőnek a jelenlegi gazdasági viszonyok fényében a csapatok.

A Reuters forrásai szerint a csapatok a Cadillac szándékainak komolyságát is megkérdőjelezik. Állítólag kifogásolják, hogy a General Motorshoz tartozó cég nem valódi gyártóként lenne jelen az F1-ben, hanem csak a nevet adnák a projekthez – így pedig Andrettiék csak felhasználnák őket, hogy vonzóbbnak tűnjön az érkezésük.

 

Feszültség az F1 és az FIA között?

Mint arról már írtunk, a potenciális új csapatok jelenthetik a legfőbb frontvonalat a Formula-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media és a Nemzetközi Automobil Szövetség között helyenként már tavaly is kiéleződni látszott feszültségben. Beszédes, hogy míg az F1 részéről Stefano Domenicali tavaly többször is hangsúlyozta, hogy fontosabbak a jelenlegi stabil viszonyok, mint a mezőny bővítése, addig Ben Sulayem az év legelső napján „ledobta a bombát” az említett Twitter-posztjából.

Az is feltűnő volt, hogy az F1 a hivatalos csatornáin gyakorlatilag egyáltalán nem számolt be és pláne nem üdvözölte az Andretti és a Cadillac összeállását és bejelentését. A fentiek alapján úgy fest, pillanatnyilag a jelenlegi csapatok inkább az F1 álláspontjával értenek egyet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: