A tengerentúli széria 2021-es bajnoka szokatlan vita középpontjába került tavaly, hiszen úgy írt alá a McLarennel, hogy a Ganassival is érvényes szerződése volt 2023-ra – bizarr helyzet volt, hogy az amerikai istálló beperelte őt, miközben még náluk versenyzett. Az érintettek végül megegyeztek abban, hogy Palou a Ganassival marad 2023-ban, de közben a McLaren Formula-1-es tartalékpilótája lesz.
A spanyolt túlságosan megterhelné, ha felváltva lenne jelen az IndyCar-versenyeken és az F1-es nagydíjakon, ezért a Ganassira összpontosít, amíg az IndyCar-szezon tart, és a szeptemberi szezonzárót követően utazik el a Formula-1-es hétvégékre.
„Kétszáz százalékosan a második bajnoki cím megszerzésére fogok összepontosítani. Miután azzal végeztem, ahelyett, hogy kiengedek a holtszezonban, a második szezonomra fogok összepontosítani, hívjuk így” – mondta a The Race lapnak Palou, aki az USA Nagydíjon esett át szabadedzés-bemutatkozásán a McLarennel. „Ugyanis eddig csak egyetlen hivatalos versenyhétvégét töltöttem a csapattal. Márpedig ez rendkívül fontos, hiszen az itt szerzett tapasztalat nem csupán egy verseny vagy egy év erejéig számít, hanem a teljes jövőmre hatással lesz.”
Nem volt borítékolható a tartalékpilóta poszt
Palou cáfolja azt a teóriát, hogy mikor szeptemberben eldőlt a jövője a Ganassi és a McLaren peren kívüli megegyezésével, automatikusan megkapta a 2023-as tartalékpilóta szerepet. Helyett bizonyítania kellett a Barcelonában és Spielbergben tartott teszteken, melyeken indycaros vetélytársával, Pato O’Warddal vett részt.
„Így is jó benyomást kellett tennem, azt sem tudtam még, hogy szabadedzést fogunk kapni. Bizonyítanunk kellett a 2021-es autóval, azután megmutatni a szabadedzésen, hogy készen állunk a tartalékpilóta szerepre. Az első terv csak egy nap teszt volt Barcelonában, aztán hirtelen jött az újabb tesztlehetőség a Red Bull Ringen. Tehát lépésről lépésre történt, viszont minden jól alakult, elértük, amit akartunk” – mondta a spanyol versenyző.
Hozzátette, ez az esély talán soha nem tért volna vissza, ezért el kellett vállalnia a kettős feladatot: „Ilyen lehetőség talán csak 2023-ban lesz, 2024-ben pedig nem, így meg kellett ragadnom. Tanulnom kell, amennyit csak tudok, hiszen talán valami, amit eddig tanultam, segít megnyerni a következő bajnoki címet az IndyCarban. Talán más lett volna a helyzet, ha csak egyik vagy másik lehetőséggel tudok élni, de a kettő együtt megfelel annak, amit akartam. Szerencsés voltam ezzel” – zárta Alex Palou.