A 2022-es szezon – visszatérése után a második év – a világbajnokság kilencedik helyezésével végződött Fernando Alonso számára, de a kétszeres világbajnok szezonjáról elsősorban az juthat eszünkbe, hogy a spanyol folyamatosan számolgatta, hány pontot veszített az Alpine megbízhatósági gondjai miatt, melyek rendre az ő autóján jelentkeztek: mexikói kiesése után 66 vb-egységnél járt, és Abu Dhabiban szintén elbukott pontokat egy műszaki gonddal, de utolsó versenyén a csapattal inkább már nem foglalkozott a számolással.
A helyzet nem ismeretlen Alonso számára, akit annak idején a McLarennél üldöztek a Honda-motorból fakadó meghibásodások. Elsősorban az első szezon, a 2015-ös, valamint a 2017-es évad alakult pocsék módon befejezett versenyek szempontjából. Egy tényező miatt azonban a 2022-es év mégiscsak jobban sikerült Alonsónak.
„Versenyképesebb voltam ebben az évben. Ha befejeztünk egy futamot, az élvezetesebben alakult. A McLaren-Hondával viszont mindig a pontszerzésen kívül voltunk. Ezért nem hasonlítom őket össze” – idézi az Autosport Alonsót.
A McLarennel tíz kiesése is volt egy évben
Alonso szavait támasztják alá a számok. A spanyol 2022-ben 81 pontot szerzett 14 pontszerző eredmény révén. A 2015-ös szezonban mindössze két pontszerzéssel 11 egységet gyűjtött, 2017-ben pedig csak 17-et, ötször célba érve az első tíz között.
A kiesések száma is kedvezőbb volt idén: Alonso hat versenyt nem fejezett be, míg 2015-ben nyolcszor esett ki, 2017-ben pedig tíz alkalommal. A képet azonban árnyalja, hogy idén nem minden meghibásodás a futamon történt. Az Abu Dhabiban nyilatkozó Alonso „kilenc-tíz megbízhatósági gondot” említett, köztük az Ausztrál Nagydíjat, ahol az időmérőn állt le, pedig érzése szerint a pole-pozícióért lehetett volna harcban, vasárnap pedig dobogóért indult volna, valamint az osztrák sprintet, amelyen rajthoz sem tudott állni, pedig nyolcadik lett az időmérőn.