Ha csak a nyers eredményeket nézzük, karrierje legsikertelenebb szezonját futotta 2022-ben a Formula-1-ben Lewis Hamilton, aki először zárt győzelem és pole-pozíció nélkül egy idényt. Ez persze jórészt annak köszönhető, hogy a Mercedes számára főként az új autóval – amelyet a brit szavai alapján mintha egy szellem szállt volna meg az év elején – való szenvedésről és a fokozatos felzárkózásról szóltak a futamok. Toto Wolff csapatfőnök szerint azonban épp a nehézségek közepette mutatta meg igazi erényeit Hamilton:
„Rendkívül kemény helyzet volt, hiszen olyan eszközt adtunk neki, amelyek nem voltak alkalmasak a győzelemre, ráadásul olyan autója volt a versenyzőinknek, amely kiszámíthatatlan és instabil. Olykor jól muzsikált, máskor nem. Nem olyasmi, amivel könnyű dolgozni vagy fejleszteni” – fogalmazott Wolff a Beyond the Grid podcast adásában.
„Viszont személyiségként csodálatra méltó, ahogy keresztülment ezen a szezonon. Volt, amikor a csapat letörtnek érezte magát, mert nem teljesített az autó. Olyankor ő motiválta és lelkesítette az embereket, és ezek tényleg olyan menedzsmenti és személyiségbeli jellemvonásokat, amilyet korábban nem láttam profi sportolónál.”
Az F1 után a Mercedes vezetésében kaphat szerepet Hamilton?
A hétszeres világbajnok szerződése 2023 végén lejár ugyan a Mercedesszel, de mindkét fél ennek meghosszabbítására készül. Ráadásul Hamilton többször is utalt arra, hogy a visszavonulása után is a csapat kötelékeiben maradna – és most Wolff sem zárta ki, hogy akár az istálló vezetésében is szerepet kaphat a brit, legalábbis a tulajdonságai, amelyek a csapatfőnök szerint Michael Schumacheréhez hasonlatosak, alapján képes lenne helytállni:
„Azt mondanám, igen. Természetesen szerepet vállal az autó fejlesztésében és ott van a gyárban, de a versenyhétvégéken is vezető személyiséggé vált – talán kicsit úgy, mint Michael annak idején. Vagy gondoljunk Tom Bradyre: amikor többé válsz egy játékosnál vagy versenyzőnél, érzelmileg is a csapat része vagy, és ez rá abszolút igaz. Nem olyan, mint akiket korábban vállalkozóknak neveztünk: a pilóták jöttek, fizettek nekik, majd a következő jobb lehetőségnél távoztak – ő viszont már tíz éve a csapattal van. A csapat tagjává vált.”