Bár Sebastian Vettel távozásál egy nagyon tapasztalt versenyző hagyta el az Aston Martin alakulatát, helyére a kétszeres világbajnok Fernando Alonso érkezik Lance Stroll mellé, aki még mindig éhes a sikerre. Ezen a fronton tehát nem gyengült meg a csapat, de a tartalékversenyzői szerepkörre is komolyan odafigyeltek.
Erre két versenyzőt is alkalmaznak, az egyikük a Formula-E címvédője, Stoffel Vandoorne, mellette pedig a Formula-2 idei bajnokára is számíthatnak. Felipe Drugovich ráadásul nem kizárólag tartalékosnak érkezett, hanem a csapat újonnan alakult versenyzőakadémiájának is a tagja lett. Ezzel kapcsolatban árult el pár fontos részletet a csapatfőnöke, Mike Krack a RacingNews365-nek adott interjúja során.
„Körbe kell néznünk, hogy milyen most a helyzet, milyen lehetőségei lehetnek, hiszen egyértelműen az a célunk, hogy versenyzésre kész állapotba hozzuk őt, aztán meglátjuk, miként alakulnak a dolgok jövőre” – mondta Krack, akit arról is megkérdeztek, ki lesz az első számú, ha be kell ugrani egy pilóta helyére, de erre nem tudott egyértelmű választ adni.
„Nem igazán van első számú tartalékversenyzőnk. Mindkét versenyzőnek lesz más programja is, hiszen Stoffell a Formula E-ben lesz, Felipe pedig szerintem szintén valamilyen versenyprogramot fog csinálni. Szóval meg kell néznünk, ki mikor áll rendelkezésre, és ennek megfelelően döntünk majd” – folytatta Krack.
Elkerülnék a problémákat
Bár a Formula-1-ben bármikor előfordulhat, hogy helyettesíteni kell egy pilótát, 2020 és a koronavírus megjelenése óta, ez fokozottan igazzá vált. Az Aston Martinnál úgy gondolják, jobb ha több emberre is számíthatnak ilyenkor, ahelyett, hogy kapkodva keresnének tartalékversenyzőt.
„Láttuk a COVID-időkben, hogy egyszer-kétszer tényleg bajban voltunk, amikor nem volt ott senki. Ilyenkor kénytelen vagy lebonyolítani azokat a telefonhívásokat, amikor megkérdezed, hogy ki van itt, ki érne rá, de ezek csak megzavarják egy szervezet működését. Sokkal jobb, ha megcsinálod a házi feladatodat, és megfelelően felkészülsz, így tudod, hol tartasz. Könnyebb, mintha mástól kellene kölcsönkérnünk egy pilótát, mert ez mindig az utolsó pillanatban felmerülő gondokkal jár, amit mi teljesen el szeretnénk kerülni” – tette hozzá.