DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
F1

Az eddigiektől eltérő koncepciót alkalmazhat az Aston Martin

Egy új utat járhat be jövőre az Aston Martin istállója. A technikai igazgató, Tom McCullough szerint AMR22-es tanulságai alapján egy másabb megközelítéssel dolgozhatnak a 2023-as autón.

Kezdetben az Aston Martin pilótái is szenvedtek a delfinezés jelenségétől a 2022-es szezon elején, később azonban fokozatosan sikerült megérteniük az idei F1-es autójuk működését, a fejlesztések által pedig versenyképesebbé váltak. Az idény végén a hetedik helyen zártak a konstruktőrök között, viszont a McLaren és az Alpine csapatait szintjére is elértek az utolsó futamokra.

A megszerzett tapasztalatok alapján azonban egy egészen új koncepció debütálhat jövőre Tom McCullough szerint, aki betekintést engedett az idei munkafolyamataikba.



„Elég jelentős frissítéseket hoztunk idén a padlólemezt illetően. Nyilvánvalóan Szingapúrban jött az utolsó, de volt egy a Paul Ricard és egy Silverstone esetében is. Ezek számunkra arról szóltak, hogy jobban megértsük az autónkat. Azok az alkatrészek, amelyeket a szélcsatornából a pályára vittünk, valójában nagyrészt mind azt tették, amit kellett volna, vagyis folyamatosan egy kicsit nagyobb teljesítményt hozott, de valamelyest szélesebb működési ablakot is adtunk az autónak” – emlékezett vissza a szakember, aki szerint ez a fejlődés kulcsfontosságú volt a költségplafon miatt.

„A költséghatár alapvetően nagyon meghatározó, a 2023-as autó például már nagyon különbözik a mostanitól. Vannak olyan filozófiák melyek megmaradnak, és van ami megváltozik. Összességében azt reméljük, hogy gyorsabb autónk lesz, de a korlátozás nélkül több frissítésünk lett volna és többet tanulunk. Egy normális év során sok mindent megváltoztattunk volna, de egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy ezt ilyen nagy és drága alkatrészekkel tedd meg” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: