Legutóbb a Brazil Nagydíj végén történt Red Bullon belüli kálvária világított rá arra, hogy mennyire sebezhető része is ez az időmérő edzéseknek. A szabályok szerint ugyanis, ha valahol érvényben van a sárga jelzés, ott a hátulról érkezőknek kötelező lelassítaniuk, a piros zászlónál pedig azonnal véget ér minden időmérés.
Max Verstappen gyanúja szerint (és az esetről készült videofelvételek ezt a gyanút inkább csak megerősíteni látszanak) Sergio Perez ugyanis Monacóban szándékosan csapta a falhoz autóját a Q3 végén, hogy már ne futhasson senki jobb kört nála. Még csapattársa sem, később ebből akadt is némi bonyodalom istállón belül.
Igazságos ez így? A McLaren-főnök szerint nem, de lehetnének áthidaló megoldások. „Egyetértek azzal, amit Carlos Sainz mondott ebben a témában. Úgy vélem, ha egy pilóta az időmérő edzésen hibázik és miatta akár sárga, akár piros zászlós jelzés lép érvénybe, emiatt pedig a többiek kénytelenek visszavenni, azt ne lehessen megúszni büntetés nélkül” – ecsetelte véleményét Zak Brown a Motorsport.com szakoldal hasábjain.
„Az autó- és motorsportokban máshol mind megtalálták ennek a megfelelő büntethetőségét. Például ilyenkor a vétkes versenyző leggyorsabb körét el kellene venni. Akár szándékosan tette tönkre a többi pilóta kísérletét, akár nem. Akkor is tönkretette, ezt nem kellene így hagynunk.”
„Úgy vélem, ez egészen egyszerű megoldás lehetne a problémára, amit hamarosan be is kellene vezetni. Ha akárcsak feltartás miatt is hazavágja valaki egy másik rivális gyorskörét, akkor a vétkes legjobb próbálkozását is annullálni kellene. Ha szerencséje van, ismét próbálkozhat, de az is lehet, hogy nincs számára tovább az edzés.”
Toto Wolff inkább osztotta Brown véleményét, ám az Aston Martin csapatfőnöke szerint ez nem ilyen egyszerű. „Sajnos a helyzet nem fekete és fehér. Minden esetet külön-külön meg kell vizsgálni, egyáltalán nem lenne könnyű ezt alkalmazni. Mert hol lesz az a határ, ahol ezt már elkezdik betartatni? Nehezebb ügy ez, mint gondolnánk” – ecsetelte véleményét Mike Krack.