DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Az Aston akadályozására szánta futamát az Alfa Romeo

A saját legjobb eredményre törekvés helyett úgy ütemezték a stratégiát, hogy pontoktól fosszák meg az Aston Martin párosát – árulta el az extrémen eltolt egy kiállást teljesítő Bottas és a McLarent, valamint Alpine-t segítő Zhou.

Az Abu Dhabi Nagydíj két csapat számára a konstruktőri világbajnokság hatodik helyének megszerzéséről szólt: az Alfa Romeo ötpontos előnnyel érkezett a szezonzáróra a jobb formában levő Aston Martin előtt. A zöldek végül kettős pontszerzéssel zártak, Alfa viszont nem volt az első tízben – mindkét csapat 55 egységnél állt meg, a svájciak azonban így is megvédték a bajnoki helyezést a legjobb versenyeredmény alapján: az istálló egyszer végzett ötödikként, míg az Aston Martin csúcsa több hatodik pozíció volt.

Az Alfa Romeo versenyzői elárulták, a csapat kifejezetten úgy ütemezte stratégiáját, hogy ne saját eredményét maximalizálja, hanem az Aston Martin pontszerző esélyeit rontsa – Hinwilben nagy hasznát veszik a kedvezőbb konstruktőri végeredményért járó plusz 10-12 millió dollár pénzdíjnak.

„A mai napon végső soron nem volt túl sok tempónk, viszont védekező stratégiára álltam be, próbáltam jó köröket teljesíteni az első etapom végéig, aztán mikor a zöld autók megérkeztek, játszadozni velük” – magyarázta a kemény-közepes stratégiát a Motorsport.com szerint a 15. helyen végző finn, aki egyetlen kiállását a teljes mezőnyből legtovább, a 35. körig húzta el. „Végül a pontszerzés is közel volt, de aminek elsősorban örülök, hogy meglett a helyezés. A stratégia célja az volt, hogy megvárjuk az Aston kiállását és felzárkózását, aztán megnehezítsük az életüket.”



A kétszer kereket cserélő, futamot közepesen kezdő és lágyon befejező Guanyu Zhou hozzátette, az Alfa Romeo kiállásai időzítésénél azt is figyelembe vette, hogy az előrébb haladó McLaren és Alpine tiszta pályát kapjon saját kerékcseréinél, és így biztosan az Aston Martinok elé térjenek vissza.

„A teljes versenyen egyértelmű volt a pozíciónk: ha nem tudjuk legyőzni őket a pályán, akkor áldozzuk fel a helyezést, hogy tiszta ablakot adjunk a McLareneknek és Alpine-oknak. Ezért álltam ki korán, még friss gumikon, aztán az elévágás megakadályozása érdekében próbáltuk feltartani Sebastiant és Lance-t, így lehetővé téve a tiszta ablakot a többiek számára. Nagyon fontos, hogy ezt sikerült elérnünk. Tekintetbe véve az időmérős eredményt Valtterinek muszáj volt kockázatos, extrém stratégiát vállalnia, nekem pedig ott kellett maradnom a helyemen” – mondta a 12. helyezést megszerző kínai, aki keményen védekezett Vettel ellen – ennek is fontos szerepe volt abban, hogy a német végül nem szerzett egynél több pontot, az Aston Martin így nem előzte meg az Alfa Romeót a bajnokságban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: