Pontokban gazdag futamot zárt a Ferrari Brazíliában, noha közel sem indult jól a hétvége az olasz istállónak. A pénteki időmérő edzésen a csapat csúnyán benézte Charles Leclerc gumistratégiáját, aki a változó időjárási körülmények között zajló Q3-ban egyedüliként ment ki átmeneti esőgumikon első gyorskörét teljesíteni a még viszonylag száraz pályára. Mivel a csapat a rossz döntést követően későn szólt Leclercnek, hogy menjen ki a bokszba száraz gumikért, így még egy kört kellett mennie a nem megfelelő keveréken, ami után esélye sem volt a lágy gumikon futó mezőny ellen. Ennek az eredménye az lett, hogy a monacói csak a tizedik helyről kezdhette meg a szombati sprintfutamot.
A hétvége után Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elismerte, hogy stratégiai hibát követtek el, viszont a változó időjárási körülmények megnehezítették a dolgukat.
„Természetesen, ha ilyen az időjárás, az kiszámíthatatlanná teszi a dolgokat. Ezt bizonyítja az is, hogy Kevin (Magnussen) pole-pozíciót szerzett, míg (Lewis) Hamilton a nyolcadik, (Sergio) Perez pedig csak a kilencedik helyről indulhatott. De egyértelműen elrontottuk, mivel mi voltunk az egyedüliek akkor átmeneti esőgumikon” – magyarázta az olasz.
„Ezek a típusú hibák mindig megtörténhetnek ilyen kiszámíthatatlan szituációkban, de ugyanezek a döntések néha helyesnek is bizonyulhatnak. Ha az idő egy percen belül megváltozott volna, a mi választásunk lett volna a megfelelő.”
Binotto elmondása szerint alapos vizsgálatnak vetik alá az esetet, amely rendkívül frusztrálta Leclerc-t az időmérő után: „A csapattal együtt meg fogjuk nézni, milyen folyamat vezetett ehhez a döntéshez, ami szerintem fontosabb, mint maga a döntés. Helyes volt, vagy sem? Miért voltunk mi az egyedüliek, akik így döntöttek?”
Idén nem először hibázott a Ferrari Leclerc gumistratégiáját illetően, a Magyar Nagydíjat követően is heves kritikák érték a csapatot döntéseik miatt.