Pierre Gasly a Mexikóvárosi Nagydíj során büntetést kapott a Lance Stroll-lal vívott csatáját követően, amely során leterelte a pályáról a kanadait és nem is adta vissza később a pozícióját. Az AlphaTauri pilótájának licenszén így már összesen tíz büntetőpont szerepel, márpedig a szabályok értelmében akinél összegyűlik a tizenkettő egy éven belül, az automatikusan egyversenyes eltiltást kap. Gasly szénája nagyon nem áll jól, hiszen ráadásul jövő májusig egyet sem veszít el a büntetőpontjaiból, így az idei utolsó két és a jövő évi első néhány nagydíjat egyaránt roppant óvatosan kellene teljesítenie.
A téma előkerült a Sao Pauló-i Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, ahol Gasly elismerte, hogy kínosnak érzi a helyzetet, ugyanakkor újfent elmondta, hogy nem érzi úgy, hogy veszélyesen vezetett volna az elmúlt hónapok során, éppen ezért pedig változtatásokat sürget az FIA-nál a szabályokat illetően:
„Nem fogok hazudni, nagyon kényelmetlen és kényes ez a helyzet” – mondta el a francia a Formula.hu jelenlétében. „Bizonyos tekintetben kínos is olyan helyzetben lenni, hogy eltilthatnak egy versenyre egy ilyen szezon után, miközben nem érzem úgy, hogy különösebben veszélyesen vezettem volna az elmúlt 12 hónap során. Egyértelműen kemény lenne ez a büntetés, és már sok egyeztetés történt az FIA-val, hogy próbáljunk erre megoldást találni a jövőt illetően.”
„Szeretném a legjobban befejezni az idényt az AlphaTaurival, és az összes futamon részt akarok venni 2023-ban és a maximumot nyújtani az Alpine-nal. Óriási a tét, mivel senki sem tudja, mi fog történni 2023-ban. Lehet, hogy egy fantasztikus autóm lesz és a bajnokságért fogok harcolni például, és nem engedhetem meg magamnak a kockázatot, hogy eltiltsanak egy futamra és elbukjam az összes reményemet a bajnokságra. Nagyon trükkös ez a helyzet.”
„Elég sok egyeztetést folytattam az FIA-val, hogy megoldást találjunk, mert ahogy pillanatnyilag meg vannak írva a szabályok, azok meglehetősen szigorúak a pilótákra nézve” – tette hozzá Gasly. „Elég kemény büntetések vannak, noha azok nem mindig kapcsolódnak veszélyes vezetéshez, márpedig ezek a büntetések óriási hatással vannak a csapatra és az egyéni világbajnokságra. Remélem, folytatjuk a párbeszédet és megoldást találunk a hétvégén, mert nem akarok olyan hülye helyzetbe kerülni, hogy eltiltanak egy versenyre. Nem ilyen F1-et láttam, amikor felnőttem, és nem hiszem, hogy ez a megfelelő hozzáállás. Mert nem kezdhetem meg úgy a következő évet, hogy két büntetőpontra vagyunk az eltiltástól, s ott lebeg a fejem fölött ennek a veszélye.”
A sajtótájékoztatón résztvevő többi pilóta is egyetértett Gaslyval. „Nem hiszem, hogy Pierre megérdemli, hogy ilyen helyzetbe kerüljön, hogy a határon táncoljon. Ez most a szabály, de a lényeg, hogy miképp reagálunk ezen a téren a jövőben” – fogalmazott például Valtteri Bottas, míg Alexander Albon ugyancsak azt emelte ki, hogy sok büntetőpontot olyanért kapnak a versenyző, amely nem tekinthető veszélyes vezetésnek:
„Én is eléggé elöl szerepelek a listán, és teljes mértékben egyetértek Pierre-rel. Ha jól tudom, három büntetőpontom is a pályahatárok be nem tartásából származik, ami egyáltalán nem veszélyes se magamra, se más pilótákra nézve. Kaptam még két pontot a Lance Stroll-lal történt ütközésért Dzsiddában, amelyről mi, versenyzők a futam után megállapítottuk, hogy nem az én hibám volt. Szóval sok büntetőpont van a licenszemen, amit szerintem nem érdemeltem meg. Egyeztetünk róla, és szerintem lesz változás ebben. De a büntetőpontok már ott vannak a licenszünkön, szóval mi fog történni? Ha változtatunk is, azok megmaradnak? Valamit tennünk kell ezzel, mert szerintem egyikünk sem veszélyes versenyző. Természetesen büntetnünk kell, ha valaki valami veszélyeset csinál, de szerintem sokunknak sok büntetőpontja nem ilyenből származik.”