A pole-pozíciós Max Verstappen megőrizte a vezető helyezést a Mexikóvárosi Nagydíj rajtjánál. A második helyről kezdő George Russell a hosszú egyenesben a Red Bull mellé is benézett, a 2-es kanyarban azonban megelőzte őt csapattársa, Lewis Hamilton, majd Sergio Perez is – a fiatal brit másodikról negyedik helyre esett vissza az első körben. A kedvező, hatodik rajtkockából induló Valtteri Bottas szintén két pozíciót veszített, Lance Stroll az utolsó rajtkockából viszont ötöt előzött az első körben.
A két Red Bull lágy keveréken kezdett, míg a két Mercedes közepesen – ennek is köszönhető, hogy Verstappen az elején elszakadt és 1,2 másodperc környéki előnyt épített ki Hamiltonhoz képest. A frontvonalak hamar beálltak: Verstappen és Hamilton mögött Perez, Russell, Sainz és Leclerc, valamint Alonso és Bottas alkotta az első nyolc helyezettet. Az első 15 körben a legnagyobb műsort Lance Stroll és Pierre Gasly szolgáltatta, akik a 15. pozícióért ütötték egymást: egy ponton összeértek a kerekek, aztán a francia leterelte a pályáról a kanadait. Gasly még büntetést is kapott öt másodperc formájában, mivel nem adta vissza a pozíciót Strollnak – aki a 18. körben az első kereket cserélő versenyző lett.
Verstappen 2 másodperc környékére növelte az előnyét Hamiltonhoz képest, Russell a negyedik helyen azonban közeledett Perezhez, és az éllovashoz viszonyított hátránya sem lépte át a 8 másodpercet. Ehhez képest a két Red Bulltól és két Mercedestől egyre jobban szakadtak le a Ferrarik – ezen a ponton már messzebb voltak Russelltől, mint a brit Verstappentől.
Az élcsoportból Perez állt ki legelőbb a 23. körben, de a bal hátsó lassan került le, ezért öt másodpercig húzódott a csere – ezzel valószínűleg elbukta a harmadik helyet Russell-lel szemben. A csapattársat hamarosan követte Verstappen is az élről, akinek problémamentesen alakult kiállása. Az élre Hamilton és Russell került, akik közepesen haladtak, mögöttük jött a holland, mivel a két Ferrari elé tért vissza – míg Pereznek a pályán kellett megelőznie Leclerc-t.
Hamilton a 29. kör végén jött ki, autójára kemény abroncs került, míg a két Red Bull és a Ferrarik közepeset kaptak – ez jelezte, hogy a Mercedes egy kiállásra játszik. A hétszeres bajnok hat másodperccel Verstappen mögé esett vissza. A rövid ideig vezető Russell a 34. kör végén cserélt, így az elején visszaállt a korábbi sorrend: Verstappen az élen, mögötte Hamilton, akit elrontott kiállása ellenére is megközelített Perez, a negyedik helyen Russell. A Mercedes mögött Alonso és Bottas következett, akik egyelőre még nem jártak a bokszban.
Az utolsó versenyző, Guanyu Zhou csak a 71 körös futam 47. körében állt ki: a kínai közepesre lágy keveréket kapott, akárcsak előtte Daniel Ricciardo. A következőképpen alakult a pontszerző helyen állók sorrendje: Verstappen, Hamilton, Perez, Russell, Sainz, Alonso, Ocon, Bottas és Norris. Ricciardo a 12. pozíciójából kezdte meg a felzárkózást a lágyakon, de rögtön az első célponton elbukott: Yuki Tsunoda előzése közben összeértek, a japán autója pedig megsérült, fel kellett adnia a versenyt – táv háromnegyedénél ő volt a Mexikóvárosi Nagydíj első kiesője. Az ausztrál 10 másodperces büntetést kapott, ennek ellenére jó tempója még így is esélyt kínált a pontszerzésre.
Az ausztrál szolgáltatta a show-t a futam hajrájában: a kemény abroncson lassan haladó mindkét Alpine-t megelőzte, így már a hetedik helyen tartott – a büntetést tekintetbe véve azonban még mindig nem volt pontszerző.
Eközben az élen eldőlt, hogy a Mercedes számításával ellentétben a Red Bullnak nem kell még egyszer kijönnie: Verstappen és Perez képes volt 45 körnél többet is teljesíteni közepesen, az Ezüst Nyilak így tehetetlenek voltak velük szemben. Egy esemény történt még a végéig: a verseny második kiesőjeként Alonso motorhibával félreállt– az Alpine-t rövid virtuális biztonsági autós fázis alatt letolták a pályáról.
Bár egyes pontokon úgy tűnt, a stratégia kiélezett futamot eredményezhet, Verstappen végül 15 másodperces előnnyel nyert: 20-ból 14. sikerét szerezte a szezonban, ezzel megdöntve az egy évben megszerzett legtöbb győzelem rekordját, melyet korábban 13-mal Michael Schumacher (2004-ből) és Sebastian Vettel (2013-ból) tartott.
Hamiltonnak Austinhoz hasonlóan a második helyezés jutott, Pereznek pedig, aki egy ponton közel volt a Mercedeshez, be kellett érnie a harmadik pozícióval. A versenyen, amelyet csaknem a teljes mezőny egy kiállással teljesített, Russell beiktatott még egy kiállást a legvégén a leggyorsabb körért – kísérlete sikerrel is járt, övé lett a bónuszpont.
A senki földjén ért célba a két Ferrari, Sainz és Leclerc ötödik-hatodik pozícióban végeztek, ezúttal nem volt beleszólásuk az élmezőny harcába. Ricciardónak sikerült a bravúr: hetedik helyen ért célba – és a 10 másodperces büntetés érvényesítése után is megtarthatta a helyet. Ocon, Norris és Bottas voltak a futam utolsó pontszerzői.
A Mexikóvárosi Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:38:36.729 |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 15.186 |
3 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 18.097 |
4 | George Russell | MERCEDES | 49.431 |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | 58.123 |
6 | Charles Leclerc | FERRARI | 68.774 |
7 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | +1 kör |
8 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +1 kör |
9 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | +1 kör |
10 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | +1 kör |
11 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | +1 kör |
12 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
13 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | +1 kör |
14 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +1 kör |
15 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +1 kör |
16 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | +1 kör |
17 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | +1 kör |
18 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | +2 kör |
19 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | DNF |
Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | DNF |