A hírről lényegében az összes mérvadó Formula-1-es szakoldal beszámolt – hozzátéve, hogy az FIA hivatalos megerősítése pénteken várható. A szervezet bejelentésében szerepelni fog, milyen területen költekezett túl a Red Bull, valamint milyen büntetést vállalt a csapat. Az Aston Martin esetében csak procedurális kihágás történt, de a silverstone-i csapatnak szintén „elfogadott szabályszegésről szóló megállapodást” kellett aláírnia.
A Red Bull a sajtóinformációk szerint körülbelül 1,8 millió dollárral lépte túl a költségvetési plafont, ami „kismértékű” túlköltekezésnek számít, emellett a procedúrában is hibázott. Az Autosport szerint az átlépés fő oka az, ahogyan a csapat a 2021-es szezonból megmaradt tartalékalkatrészekkel elszámolt. Emellett az étkeztetés, a betegszabadság, az elbocsátások és a történelmi részleg pénzügyei járultak hozzá a túllépéshez, valamint adózási probléma is fennállhat.
A csapat várhatóan pénzbeli és sportbüntetésre is számíthat: utóbbi a 2023-as aerodinamikai tesztelést korlátozza, Milton Keynes kevesebb szélcsatornát és CFD-t használhat a fejlesztés érdekében. A szabályok alapján konstruktőri bajnokként egyébként is a Red Bull rendelkezésére állna a legkevesebb aerodinamikai tesztidő. Christian Horner és Mohammed ben Sulayem FIA-elnök az austini hétvégén, majd Mexikóban nem hivatalos tárgyalásokat folytatott az ügyben, melyekben Dietrich Mateschitz Red Bull-alapító halálhíre miatt szünet állt be.
Az Aston Martin procedurális szabályszegése a hírek szerint az Egyesült Királyság valamelyik adózási szabályát takarja, amelyet a csapat rosszul értelmezett. Az istálló pénzbírságra számíthat, akárcsak a Williams idén korábban, miután határidő után adta le a költségvetési dokumentumokat.