Az utóbbi években már csak mosolyoghattunk Lewis Hamilton panaszkodásain, amikor is a brit ász a futamok során rendre arról tudósította csapatát a rádión keresztül, hogy a gumijai már teljesen a végüket járják. Általában azonban nem sokkal ezen üzenetek után sorozatban többször is megfutotta a leggyorsabb kört és gyakran még jó 20-30 körön át könnyedén nyüstölhette az előtte a rádióban teljesen halottnak mondott abroncsokat.
Austinban George Russell is felismerte a rádiózásban rejlő trükközés lehetőségét, ám nem sikerült meghatnia a versenybíróságot, nem úszta meg a büntetést. A fiatal brit ugyanis az első kanyarban nekiment Carlos Sainz Ferrarijának, ő maga is érezte, hogy ludas a dologban, de tett egy tétova kísérletet, hogy a spanyol hibájának állítsa be a koccanást.
„Amikor az ember az autóban ül és versenyez, mindenképpen a létező legjobb eredményt szeretné elérni, függetlenül attól, hogy pontosan mi is történt előtte a pályán. Egyértelmű, hogy mindig mindenki próbálja magát védeni a létező legjobban" – ecsetelte véleményét George Russell a Formula.hu munkatársának jelenlétében.
„Sokszor előfordul, hogy valaki másként érez egy incidenst, ám amikor utólag visszanézheti, már átértékeli álláspontját. Az én nézeteim viszont nem változtak. Tudtam, hogy én voltam a hibás a Carlosszal történt koccanásban, de nyilvánvaló, hogy nem fogom versenyzés közben azt kommunikálni a rádión, hogy bocsánat, én vagyok a ludas, tessék nekem büntetést adni.”
„Nem akartam ezzel az FIA-nak megkönnyíteni a döntést, hogy ellenem döntsenek. Úgy vélem, ez minden versenyző mentalitása. Amikor már megszületett a döntés és megbüntettek, utána már eljött a bocsánatkérés ideje is. De szerintem ezzel rajtam kívül mindenki más is ugyanígy van” – tette hozzá Russell.