Az idei szezon során három alkalommal is fekete-narancssárga zászlót kapott Kevin Magnussen a szárnyelemek sérülései miatt, az Alpine kétszeres világbajnokát viszont annak ellenére sem figyelmeztették Austinban, hogy a spanyol pilóta versenygépén folyamatosan lógott a jobb oldali visszapillantó tükör.
Ez még a Lance Strollal való ütközés következtében sérült meg, végül lerepült az autóról. Mint utóbb kiderült, a Haas ebben az ügyben még a leintés előtt felvette a kapcsolatot a versenyirányítással, ám ekkor még nem történt intézkedés, később azonban Alonsót egy 30 másodperces büntetéssel sújtották, aki így ezzel elbukta pontjait.
A szankció már a Haas óvásának volt köszönhető, amit azzal az indokkal nyújtottak be, miszerint az autó nem volt biztonságos, de ugyanezt adták be Sergio Perez sérült szárnyvéglapjával kapcsolatban is, utóbbit viszont elutasították.
„Nem céloztunk senkire, de számomra a szabályoknak és a szabályozó testületnek következetesnek kell lennie. Ha hiányzik egy tükör, és a szabály szerint két tükör kell, akkor miért lehet azt mondani, hogy balesetünk volt, és csak egy van? Attól még mindkettőre szükség van. Néha rendben van, néha nincs rendben. Meg kell találnunk a módját annak, hogy ezt tisztázzuk, és most is azt próbáltuk kideríteni, hogy ez következetes-e vagy sem. A véleményünk szerint ez így szabálytalan volt” – mondta el a csapatfőnök a Motorsportnak.
„Láttuk, hogy csapkodott, és kapniuk kellett volna egy fekete-narancsot, mikor az elrepült. Diszkvalifikálni is lehetett volna, amiért nincs meg a felszerelése, ez ugyanolyan, mint amikor a fejtámlád mozdulna el, akkor is ki kell állnod” – folytatta Steiner, aki egyúttal Perez sérült autójára is kitért. A mexikói még az első körben koccant neki Valtteri Bottasnak. „Az első szárnyon mintha kétféleképpen mérnénk. Ha elveszíted, akkor rendben van. Különböző módokon lehet elkészíteni ezeket az első szárnyakat, és mi egy biztonságos módot választottunk, hogy egyáltalán ne repüljön le, de ezek szerint jobb, ha leesik, mintha fent maradna” – tette hozzá.
Az Alpine-nal kapcsolatos ügy még nem zárult le egyébként, mivel a franciák visszaóvtak: azt kifogásolják, hogy 24 perces késéssel adta be a Haas a maga óvását (amit egyébként a felügyelők a döntés indoklásában kiemeltek, hogy ennek ellenére fogadták be a kérelmet).