DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A Mercedes megfontolja az új szárny bevetését Mexikóban

A csillagosok egy módosított első szárnyat is magukkal vittek Austinba, a riválisok szerint azonban kérdéses a darab szabályossága. A brackley-i istálló megfontolja, hogy megtartsa-e a koncepciót.

A Mercedes átfogó újításokkal érkezett meg Austinba, az USA Nagydíj helyszínére, melynek része volt egy módosított első szárny is. Az új verzióból csupán egy darab készült, az átdolgozott szárnyat pedig az FIA is jóváhagyta. A riválisoknak azonban szemet szúrt a Mercedes megoldása, szerintük ugyanis a távtartók aerodinamikai célokat is szolgálnak, ami ellentétes a szabályok szellemiségével. A konstruktőri címvédő technikai igazgatója, Mike Elliott szerint a megoldás szabályos, ugyanakkor mérlegelni fogják, hogy megéri-e miatta konfliktusba kerülni a FIA-val és a riválisokkal.



„Kizárólag szállítmányozási megfontolásból hoztuk magunkkal Austinba. Nem terveztük használni a hétvégén és egyébként is csak egy darab készült el belőle. A következő versenyen szerettük volna bevetni” – magyarázta a brit szakember. „Véleményem szerint azért alakult ki körülötte felhajtás, mert a szabálykönyv azt mondja, hogy a távtartókat elsődlegesen mechanikai és mérési célokra lehet alkalmazni. Mindazonáltal nyilvánvalóan van aerodinamikai hasznuk is. Eldöntjük, hogy szeretnénk-e bizonyítani az igazunkat vagy sem, de valójában nem ér sokat. Érdekes részletnek tűnik, de nem ez a fő dolog az első szárnyon.”

Elliott azonban kiemelte, hogy a megoldást előzetesen az FIA szakemberei is jóváhagyták vizsgálataik során: „Természetesen végigmentünk a megszokott procedúrán az FIA-val, mielőtt a pályára jöttünk, tehát látták ezeket a megoldásokat. Aztán azonban visszatértek és azt mondták, hogy nem biztosak benne. Ha megnézzük a szabálykönyvet, akkor láthatjuk, hogy nagyságrendileg 40 helyen fordul elő benne a „kizárólagos cél” kifejezés, itt azonban “elsődleges célt” fogalmaz meg. Emiatt szerintem lehetne erről vitázni, de hogy szeretnénk-e, az majd elválik. Jövő héten születik döntés arról, hogy mihez kezdjünk, egyelőre nem határoztunk semmiről. Véleményem szerint ezek az apró alkatrészek nagyon kevés hasznot hoznak, ezért nem biztos, hogy megéri emiatt összetűzésbe kerülni az FIA-val. Mivel ezen a hétvégén nem szerettük volna alkalmazni, ezért nem gondolkodtunk még ezen. De majd a két verseny közötti nyugodtabb időszakban elválik” – zárta Elliott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: