DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Utolsó fejlesztését viszi Austinba az Alpine

Ismét a padlólemezhez nyúl hozzá a csapat, de Otmar Szafnauer szerint ez nem lesz olyan jelentős újítás, mint a szingapúri. A csapatvezető bízik benne, hogy hasonlóan teljesíthetnek, mint Japánban.

A konstruktőri vb-tabella negyedik helyén fordul a 2022-es szezon hajrájára az Alpine, s ha csak a tempót nézzük, mostanra akár már be is biztosíthatták volna ezt a pozíciót. Csakhogy többször is megbízhatósági gond hátráltatta őket – igaz, saját bevallásuk szerint is belekalkulálták ezt akkor, amikor jelentősen hozzányúltak az erőforráshoz –, így a McLaren még lőtávon belül van hozzájuk képest.

Otmar Szafnauer csapatvezető ugyanakkor bízik benne, hogy a folyamatos fejlesztésnek meglesz a gyümölcse: a hétvégi USA Nagydíjra is készülnek egy apróbb újítással, amely újfent a padlólemezt érinti, akárcsak az előző versenyeken, s amely az idei utolsó lesz (akárcsak a Mercedes esetében).

alpine-dppi-2022-suzuka



„Először is, fantasztikus erőfeszítéseket tettünk idén az autó fejlesztése terén, úgyhogy elismerés mindenkinek, aki közreműködött abban, hogy folyamatosan érkeztek újítások a legtöbb versenyen” – mondta el az Alpine austini előzetesében Szafnauer. „Új padlólemezzel készültünk az autóhoz Szingapúrra és Japánra, ami úgy működött, ahogy azt vártuk. Különösen Suzukában láthattuk a fejlődést, amely egy hagyományosabb pálya, mint a Marina Bay, és elégedettek voltunk azzal, ahogy teljesített, s ez jól jöhet a következő futamokon is. Austinra egy apróbb módosítással készülünk a legutóbbi padlólemez külső részén, egyúttal ez lesz az utolsó fejlesztésünk erre az évre.”

A Suzukában elért negyedik és hetedik helyről így beszélt Szafnauer: „Fontos volt számunkra, hogy felálljunk a szingapúri csalódás után és erős versenyt teljesítsünk Suzukában, ami sikerült is. Lenyűgözött a csapat hozzáállása, ahogy gyorsan magunk mögött hagytunk egy rosszul alakuló futamot, s egyből utána a szezon legjobb eredményét jegyeztük. Még néhány ehhez hasonló erős teljesítményre van szükségünk, valamint a megbízhatósági problémák elkerülésére ahhoz, hogy elérjük az idényre kitűzött célokat.”

A csapatfőnök hozzátette: a COTA változatos szektorai mindig komoly kihívást, de gyakran jó versenyeket is jelentenek, az előző évi nagydíj óta megejtett újraaszfaltozástól pedig azt várja, hogy részben orvosolták a huplikkal kapcsolatos problémákat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: