Minden jel szerint kihagyja a 2023-s Formula-1-es szezont Daniel Ricciardo: úgy tűnik, hogy nem vágyik a Haas ülésére, bár a neve többször is felmerült az amerikai istállónál. „Ha érdekeljük őt, akkor nem fog félni, hogy felhívjon. Én nem fogok futni utána” – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az Associated Pressnek. Steiner már korábban is beszélt arról, hogy Ricciardo érdekes választás, de nekik csapatként vannak más opciójuk is és ha az ausztrál szeretne náluk versenyezni, akkor neki kell előbb lépnie.
Ricciardo viszont már elmondta, hogy nem akar a mezőny végén autózni, nem akar olyan csapattal dolgozni, amellyel nem lehet komoly eredményekért küzdeni és ha adódik olyan lehetősége, amely a későbbiekre nézve komolyabb esélyekkel kecsegtet, akkor inkább kiül egy szezont, neki jelenleg azzal sincs problémája.
„Ezt az utat már letisztáztam magamban a nyári szünet óta. Akartam adni ennek pár futamot és ahogy telik az idő, egyre inkább úgy érzem, hogy erre van szükség. Habár az is igaz, hogy a lehetőségek sem sorakoznak 2023-ra. Most szeretnék egy kis szünetet, szeretnék egy pihenőt, aztán 2024-re talán felbukkannak más lehetőségek” – idézi Ricciardo szavait ezzel kapcsolatban a Sky Sports.
Azt azért hozzátette, hogy a visszavonulás még nem opció nála, mindenképpen azon fog dolgozni, hogy 2024-re ismét üléshez jusson, de nem kommentálta azon pletykákat, hogy közel áll a Mercedesszel egy megegyezéshez a tartalékpilótai állásról. Az viszont érdekes kérdés, hogy 2024-ben hol nyílhat esélye a visszatérésre.
A Mercedesnél Lewis Hamiltonnak és George Russellnek is lejár a kontraktusa 2023 végén, de Russell maradása biztosra vehető, Hamilton pedig nagyon motiváltan nyilatkozott az elmúlt hónapokban, további öt évről beszélt ő és Toto Wolff is, jelenleg nem nagyon alapozhat arra Ricciardo, hogy a hétszeres világbajnok mögül, az említett tartalék pozícióból 2024-re előléptetik a helyére.
A Red Bullnál Max Verstasppen helye sok évre biztos, Sergio Perez szerződése lejár 2023 végén, de a jelenlegi realitás az, hogy vagy ő marad, vagy ha jól debütál, akkor Nyck de Vries pályázhat a helyére, aki már a cégcsoport berkein belül igyekszik feltörni – erről itt írtunk bővebben. A Ferrarinál Charles Leclerc és Carlos Sainz is szerződéssel rendelkezik 2024 végéig, a McLaren nyilván nem opció, az Alpine-nál Esteban Ocon és Pierre Gasly is le van kötve 2024-re, az Aston Martinnál Fernando Alonso és Lance Stroll helye tűnik biztosnak, az AlphaTauriban aligha érdemes gondolkodni.
Marad a Williams, a Haas és az Alfa Romeo, de utóbbinál csak Guanyu Zhou ülése szabadulhat fel, a Williamsnél könnyen lehet, hogy egyik sem, a Haast pedig most sem akarja. Ezek alapján nagyon úgy fest, hogy ha nem történik váratlan fordulat (nem vonul vissza Hamilton, nem történik valami robbantás az Astonnál, ilyesmi), akkor egy év múlva sem lesz sokkal több lehetősége Ricciardónak, mint most. Tehát ugyan jól hangzik az egy kihagyott év és a 2024-re való teljes összpontosítás, csak nem biztos, hogy reális...