DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Több ponton is hibázott a Mercedes Japánban

Andrew Shovlin elismerte: utólag már talán nem a nagy leszorítóerős beállításra szavaztak volna, ahogy az sem volt jó döntés, hogy Russellt ugyanabban a körben hívták kerékcserére, mint Hamiltont.

Míg egy héttel korábban Szingapúrban Lewis Hamilton a pole-pozíciótól is csak századmásodpercekre volt, Suzukában csak a hatodik és nyolcadik helyre kvalifikáltak a Mercedesek. Mindkét pilóta kiemelte az időmérő után, hogy elsősorban az egyenesben veszítenek rengeteget: a W13-as egész évben pocsékul teljesített végsebesség terén a nagy légellenállása miatt, de ez a japán pályán még inkább kijött, mivel a többi szektorban viszont nagy leszorítóerőre volt szükségük.

Emiatt a Mercedes nem választhatott kisebb hátsó szárnyat – pedig Andrew Shovlin, a konstruktőri címvédő vezető pályamérnöke szerint talán így kellett volna tenniük, mivel így viszont képtelenség volt előzniük a futamon, ahogy azt Hamilton Esteban Ocon elleni küzdelme során is láthattuk:

russell-suzuka-dppi-2022



„Úgy döntöttünk, a legnagyobb leszorítóerőt produkáló beállítás mellett maradunk, ennek pedig részben az volt az oka, hogy az a csomag biztosította a legjobb köridőket a futamon” – magyarázta a szakember a Mercedes szokásos verseny utáni elemző videójában. „Jelentős lett volna a gumikopásunk szárazon, de láttuk azt is, hogy érkezik ez az eső vasárnap, s úgy éreztük, egy vizes versenyen előnyt fog jelenteni. Viszont így a DRS-t sem lehetett használni, s ezáltal roppant nehéz volt előzni, úgyhogy talán a helyes döntés az lett volna, ha alacsonyabb leszorítóerős beállítást választunk.”

Shovlin elismerte: az egyik alapvető dolog, amin javítaniuk kell a 2023-as autót illetően, hogy akkor is kellő mértékű leszorítóerőt produkáljon a versenygép, ha az alacsonyabb légellenállású szárnyakat választják.

Viszont nem ez volt az egyetlen hiba, amit az istálló elkövetett a Japán Nagydíjon. George Russellt ugyanis az újraindítást követően ugyanabban a körben hívták ki átmeneti esőgumikért, amikor az előtte haladó Hamiltont is, ami több pozíciójába került a fiatal britnek. A végül csak nyolcadikként befutó Russell nem örült ennek, és Shovlin is belátta, hogy hallgatniuk kellett volna a pilótára:

„Átnéztük az időzítését mindannak, és arra jutottunk, hogy nem, nem ez volt a helyes döntés. Azt kellett volna tennünk, amit George kért, hogy legyen egy köre tiszta pályán. Láttuk, hogy az intermediate gumik sokkal gyorsabbak, így az esős abroncsokon sok időt veszítettél. A probléma az volt, hogy Lewis és George kissé túl közel volt egymáshoz ahhoz, hogy időveszteség nélkül meg tudjuk csinálni a kiállásokat, ez pedig George-nak pozíciójába került Yukival és talán még Landóval szemben is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: