DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Russellt frusztrálja a Mercedes suzukai taktikája

Lewis Hamiltonnal azonos körben állt ki intermediate abroncsokért, ez pedig több pozíciójába került a fiatalabb britnek az F1-es Japán Nagydíjon, ahol csupán a nyolcadik helyen ért célba.

George Russell a hatodik helyen haladt az újraindított suzukai futam legelején, amikor a körülmények egyértelművé tették, hogy a full esős helyett az intermediate gumik jelentik a jó választást. A Mercedes azonos körben hívta be a bokszba két pilótáját, ám mivel Russell közvetlenül Lewis Hamilton haladt, a dupla kerékcsere okán a fiatalabb britnek várakoznia kellett kicsit a bokszban, amelynek köszönhetően rengeteg pozíciót veszített.

A 14. helyről végül a nyolcadik pozícióig tört előre Russell, aki azonban kissé elégedetlen volt csapata stratégiájával – minderről a Formula1.com honlapnak beszélt a futam leintését követően:

russell-mercedes-suzuka-day3



„Át kell néznünk, mi történt. Közvetlenül Lewis mögött haladtam, a dupla kiállással viszont látszott, hogy el fogok bukni rengeteg pozíciót. Nem igazán tudok mást mondani, roppant frusztráló délután volt. Valószínűleg harcolhattam volna az ötödik helyért. Élvezetes volt a vezetés, talán néhány szép előzési manővert is bemutattam, de le kell ülnünk a csapattal, hogy átnézzük, mit csinálhattunk volna jobban. Talán nem az volt akkor a helyes döntés.”

Russell arról is beszélt, hogy a körülmények elsősorban nem a tapadáshiány, hanem a rossz láthatóság miatt voltak nehezek az esőben, de azt is kiemelte, hogy a suzukai pálya illetékeseinek is kezdeniük kellene valamit az évek óta fennálló vízátfolyási problémákkal:

„A tapadás rendben volt, de a problémát az jelentette, hogy nem láttunk semmit, annyira rossz volt a vízpermet. Nem tudtuk, hol van a többi versenyző, hol vannak a vízátfolyások. Úgyhogy a gondot a látási viszonyok jelentették. Nem tudom, hogy az új autók vernek-e fel több vízpermetet, talán ez a hátulütőjük, ki tudja. De az biztos, hogy a vízátfolyásokon javítani kell a suzukai pályán, mert most is pontosan ugyanott voltak, mint négy-öt éve.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: