DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Vettel: Szerencsések voltunk, hogy nem történt semmi

Remek taktikai döntéssel beállította idei legjobb eredményét, a futam után mégis inkább a „traktorincidensről” beszélt elsősorban a német, aki szerint tanulnia kell az F1-nek az esetből.

Sebastian Vettelt választották meg a rajongók a Nap versenyzőjének a Japán Nagydíjon, méghozzá joggal: bár az első rajtnál összeért Fernando Alonsóval és kiforgott, az újraindítást követően egyből intermediate abroncsokra váltott, ami zseniális döntésnek bizonyult, mert a mezőny végéről előreugrott a hatodik helyre, amit a leintésig – igaz, csak egy hajszállal, de – sikerült is megőriznie.

A német pontjaival az Aston Martin már lőtávon belülre került az Alfa Romeóhoz képest is a konstruktőri vb-tabellán, a négyszeres világbajnok mégsem erről, az utolsó suzukai futamán nyújtott teljesítményéről beszélt elsősorban a verseny utáni interjúban, hanem a nagydíj eleji incidensről, amikor úgy küldtek pályára egy beavatkozó munkagépet, hogy a mezőnyt még nem állították meg:

vettel-aston-suzuka-day



„Elégedett vagyok, ez nyilván egy nagyszerű eredmény, pontokat szereztünk egy ilyen nap során. Kihasználtuk a körülményeket, hoztunk egy remek döntést a „sprintfutam” elején – aminek végül ez bizonyult” – fogalmazott a Sky Sports F1 kamerái előtt Vettel. „De úgy gondolom, ami igazán számít ma, hogy Carlos rendben van. Nagyon furcsa helyzetben volt részünk, de nem történt semmi, megúsztuk, és ez a legfontosabb ma.”

Amikor a riporter felvetette, hogy emlékezhetünk, mi történt nyolc éve Jules Bianchi baleseténél, a négyszeres világbajnok így reagált: „Talán nem eléggé! Az alapján, ami ma történt. Rengeteg dolog vezetett ahhoz, hogy ez a helyzet előálljon. Először is, a teljes mezőny rossz gumikat használt a rajtnál, amiért mindenkit, vagyis ezáltal senkit nem lehet hibáztatni, hiszen mindannyian ugyanúgy nyomás alatt voltunk abban a helyzetben: az intermediate gumik sokkal gyorsabb, mint az extrém esősek, míg a körülményeknek az extrém gumik feleltek volna meg, de annyira lassúak, hogy kénytelen vagy a másikkal menni.”

„Ezen javítani kell, ez megoldotta volna a problémát. Nem tudunk versenyezni, ha áll némi víz a pályán, mert talán nem elég jó a vízelvezetés. Ezt tudjuk már évek óta, de egyik dolog vezetett a másikhoz: jött Carlos balesete, miközben az autóban a látási viszonyok gyakorlatilag a nullával voltak egyenlők, ha valaki mást követtel a vízpermetben. Szerencsére nem történt semmi, de meg kell ezt értenünk, mert ilyennek nem szabad történnie.”

Vettel azt is kiemelte, hogy a munkagépnek semmiképp sem szabadott volna a pálya szélén tartózkodnia: „Igen, nem kellett volna ott lennie. De a traktort vezető ember utasítást kap, hogy a pályára hajthat-e vagy sem – legalábbis gondolom, nem tudom. Sok dolgot kell megértenünk, hogy biztosan tanuljunk ebből, mert ahogy mondtam: ma egyszerűen szerencsések voltunk, hogy nem történt semmi.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: