DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

„Őrületesen pattog” Hamilton szerint, mégis elöl a Mercedes

Lewis Hamilton első lett az első, George Russell harmadik a második szingapúri szabadedzésen – mégis mindketten a W13 problémáira, főleg a pattogásra panaszkodnak. A hétszeres világbajnoknak konkrétan belefájdult a feje.

A Szingapúri Nagydíj első, napfényes szabadedzésén meglepetést okozott Lewis Hamilton, mikor a gyakorlás legvégén előhúzta a legjobb köridőt, megelőzve az addig vezető Max Verstappent.

„Jól indult a nap, de a második edzés nem volt annyira erős, valahogy úgy, mint akármelyik hétvégén” – számolt be a leintés után a bokszutcai riportereknek Hamilton, aki a villanyfényes második szabadedzést ötödik helyen zárta, egy tizedmásodperccel gyengébb köridővel legjobbjánál. „Az autó őrületesen pattog, mégsem tűnik úgy, hogy rettentően le vagyunk maradva ezen a hétvégén, talán egy másodperc lehet a hátrány. De dolgozunk rajta tovább.”



„Remélem, az ötödik, negyedik helyet meg tudjuk szerezni” – beszélt reményeiről az időmérőt illetően, majd a Mercedes szezonjának első felét megkeserítő, Szingapúrban visszatérő bukdácsolás mértékéről beszélt: „A pattogással nem tudunk mit kezdeni, beállítás tekintetében lehet még fejlődni. George-nak jobban sikerült, az én részemről van még tartalékban köridő, de ezen dolgozunk holnapra. Kiszáradtam, a forróság óriási, de a fő probléma nem ilyen jellegű, hanem az, hogy az autó úgy pattog, hogy belefájdul a fejem. Ez a pálya nagyon hepehupás, csak nézzétek vissza a fedélzeti kamerás felvételen a sisakom. Olyan, mint az év elején.”

George Russell az első szabadedzést zárta ötödik pozícióban, a másodikon azonban Hamilton előtt végzett, a harmadik helyen – alig három tizedmásodperccel a leggyorsabb Carlos Sainz mögött. A fiatalabb brit kétli, hogy helyezése a valós viszonyokat tükrözné.

„Nem jelent sokat az eredmény! Egyértelműen sok munka vár még ránk. A pálya nagyon-nagyon hepehupás, azt hiszem, mindenki küszködött vele. Persze nem titok, hogy nekünk ez a gyenge pontunk” – mondta Russell a pattogásról. A pálya részleges újraaszfaltozását is említette, elismerően nyilatkozva az új rétegről: „A mai tapadási szintek megleptek, az újraaszfaltozott felület nagyon tapad, kár, hogy a pálya többet része nem lett felújítva. Az időmérőn, Q1 és Q3 között is rengeteget fog javulni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: