DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Marko: Eredetileg kettes számú pilótának igazoltuk Vettelt

A Red Bullnál legendássá váltak azok a történetek, ahogy Mark Webber háttérbe szorult Sebastian Vettel mögött a domináns években. Kevesen tudják, hogy eredetileg Vettel lett volna a vízhordó.

Kifejezetten jó ajánlólevéllel érkezett az akkor még tapasztalatlannak számító Sebastian Vettel a bikák anyacsapatához. A Toro Rossónál számos alkalommal tudott nagyot villantani (közte egy teljesen váratlan és fantasztikus futamgyőzelmet is aratott Monzában) 2008-ban, így Helmut Markóék máris előléptették az anyacsapathoz 2009-re.

De eredetileg második számú pilótának szánták Mark Webber mögé, ám az idő végül gyorsan megmutatta, hogy Vettel a gyorsabb, ez zsinórban négy világbajnoki címet hozott az istállónak és a németnek is. Már első évében is jól teljesített, több futamgyőzelemmel is jelentkezett, de a csúcsra 2010-ben ért fel és 2014-ig, a turbóéra kezdetéig le sem jött onnan.

„Mostanában, Max Verstappen idejében kialakult, jól működő hierarchia figyelhető meg csapaton belül. Akkoriban, 2009-ben viszont sem Sebastian, sem mi nem álltunk még készen arra, hogy a világbajnoki címért harcoljunk, ám a rá következő négy esztendőben mégis csodálatos időszak köszöntött be” – mondta el véleményét Helmut Marko az ORF adásában.

Vettel eredetileg második számú volt, de felül tudott kerekedni és maga köré építeni a csapatot


„Azóta csapatként is nagyon sokat fejlődtünk, kisebb a nyomás is a gárdán. Megmutattuk, hogy minden folyamatban képesek vagyunk csúcsteljesítményre, az sem véletlen, hogy szinte mindig minden évben miénk a leggyorsabb bokszkiállás. Amikor pedig ilyen biztonságos környezetben dolgozhat a pilóta, az számára is mindig könnyebb. Mostanában mindig egyértelmű, kié az elsőszámú pilóta cím.”

„A Vettel-érában eredetileg Mark Webber volt az elsőszámú, de hamar erős rivalizálás alakult ki köztük. Maxnál és a Red Bullnál most egy szinte tökéletes csomagot találunk. Verstappen sokkal nyugodtabban vezet, mint néhány évvel ezelőtt, ezzel együtt sokkal gyorsabb lett és nem is annyira harcolja le a technikát.”

„Korábban, ha a pénteki napunk balul sült el, mindig rögtön ki volt akadva, az utóbbi években viszont teljesen máshogy építi fel a hétvégéit. Régen mindig a szabadedzéseken is rendre első akart lenni, most már sokkal fontosabbnak érzi, hogy a vasárnapi nap, a futamon végezzen lehetőleg az első helyen. Már jól tudja, hogy a második-harmadik rajthelyről is bőven van esély győzelmet aratni” – tette hozzá a Red Bull főtanácsadója.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: