DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat
F1

Hat autó csatájára számít a pénteken leggyorsabb Sainz

A szabadedzések összesített első helyezettje egyelőre nem elégedett saját teljesítményével, szombatra javulást vár mindhárom élcsapattól. A rázós pálya és a lágy gumik is meglepetést okoztak számára.

A Ferrari kettős elsőséggel zárta a Szingapúri Nagydíj edzésnapjának mérvadóbb felvonását, a villanyfényes szabadedzést, a gyorsabb köridőt pedig a 60 perc többségében első helyen tartózkodó Carlos Sainz futotta, aki 1:42,587-tel tartja a hétvége eddigi legjobbját.

„Összességében erős pénteki nap volt, mivel sikerült teljesítenünk a futástervet, sok kört tettünk meg, egy utcai pályán pedig ez fontos. Adódtak kihívások, így az első szabadedzés egyértelműen meglepetés volt, tekintve, milyen rázós volt a pálya, az autó pedig milyen rosszul viselkedett úgy általánosságban. A második szabadedzésen javítottunk rajta, de még mindig van tennivaló, mert úgy tűnik, szoros harcot fog hat autó vívni” – nyilatkozta a második edzés leintése után Sainz.

A spanyol figyelmét nem kerülte el, hogy mindkét Red Bullnak problémái voltak a második edzésen, Max Verstappen úgy lett negyedik, hogy összesen alig negyedórát töltött a pályán: „Ma pár srácnak gondja volt, ami azt jelenti, hogy nem sikerült a legjobb köridőt összerakniuk. Azt hiszem, holnap valamennyien sokat fogunk még fejlődni. Arra számítok, hogy holnap sokkal gyorsabbak leszünk, és a Ferrari, a Red Bull és a Merci is lép egy szintet felfelé. Remélem, én leszek az, akinek a legnagyobbat sikerül!” – ismételte meg, hogy hatos csatát vár a szombati időmérőn.



„A második szabadedzésen komfortosabban éreztem magam, de még így sem igazán ott tartunk, ahol tartani akarunk. Itt nagy önbizalomra van szükség egy jó kör összerakásához, hogy az összes szektort és kanyart összefűzzük, egyelőre pedig nem tartunk ezen a szinten” – beszélt arról, a legjobb köridő nem jelenti azt, hogy kihozta volna a Ferrariból a maximumot.

Sainz a második edzés első felében közepes abroncson, a másodikon lágyon egyaránt a leggyorsabb volt, a két köridő között pedig nagyjából hat tizedmásodperc volt a különbség. Rámutatott, ez azt jelenti, hogy a lágy verzióban van még potenciál: „A trükk a lágy abroncsok működésre bírása volt. Mind azt hittük, hogy feltesszük és egy másodperccel gyorsabb kört megyünk, de a végén három-négy tized maradt benne ehhez képest. Ez kisebb meglepetés volt, azt jelzi, hogy holnap még lesz mit találni.”

„Nehezek voltak a körülmények, nagyon meleg volt, nagyon izzadtam, sok liter vizet megittam” – tette még hozzá a legendás szingapúri forróság kapcsán. „Általában a pénteki nap itt a legnehezebb, mert két edzést kell teljesítenünk, nincs nagyon idő összekapni magunkat a kettő között, és ez az első terhelés a test számára ilyen körülmények között, ami nagyobb megpróbáltatás. Szombatra ehhez már jobban hozzászokik a test” – fogalmazott Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: