Hamarosan környezetbarát üzemanyagok hajthatják a Formula-1-es autók erőforrásait, nemrégiben pedig Sebastian Vettel is az új fejlesztésű technológiának a segítségével hajtotta meg Silverstone-ban Nigel Mansell egykori Williams FW14B jelű versenygépét.
A Brit Nagydíj előtt tartott bemutató után Vettel elárulta, szerinte működhetne, ha ezzel a megoldással visszahoznák a sokak által szeretett szívó V10-es vagy V12-es motorokat, ám Ross Brawn, a sportág ügyvezető igazgatója úgy érzi, ennek jelenleg nem lenne semmi értelme.
„Értem, amit mond, és azt hiszem, nagyon szeretnénk, de számos gyártó támogatta az abszolút hatékony hibrid filozófiát, mert itt más tényezők is jelen vannak. Ott van az üzemanyag fogyasztása, annak típusa, és a motorok hatékonysága. Ez még mindig nagy tényező, tehát hiába használunk teljesen fenntartható üzemanyagokat, akkor is hatékonyságot akarunk. Ezért ragaszkodunk a hibridekhez” – idézte Brawn szavait az F1i.com
A szakember szerint a szívók korszaka már lejárt és azon emberek csoportjai is nagyon ritkák, akiket ez lázba hoz.
„Nem hiszem, hogy jelenleg van olyan gyártó, amelyik fizetne a V10-ért. Az valójában egy másik képlet, az F2 és az F1 már nem ilyen. Van egy új demográfia, akik úgy gondolják, hogy ezek egy kicsit furcsák. Az emberek különböző dolgokat szeretnek, és rengeteg rajongó van odakint, akiknek valószínűleg nagyon tetszik az ötlet, hogy a lelátókon beszélgethetnek, miközben az autók köröznek. Számukra ez már nem annyira lényeges, mi viszont még egy olyan korszakból jövünk, akik szerették hallani a V12-es sikolyát, de az elég fájdalmas volt. Elfelejtettük, hogy milyen hangosak is voltak valójában” – tette hozzá.