A 2022-es idényre óriási szabályváltozásokkal próbálták meg felkavarni az F1 állóvizét, ami részben sikerült is, hiszen a középmezőnyben kiélezett csatákat láthatunk és az élen is történt változás. A Mercedes – amely zsinórban nyolc konstruktőri bajnoki címet nyert 2021-gyel bezárólag – hegemóniája az idei szezonnal véget ér.
Az Ezüst Nyilak 2022-re egy radikális megoldással álltak elő, amit nem is mutattak meg, csak a második teszthéten: lényegében oldaldoboz nélküli autót terveztek. Ugyan a koncepció egyedi és összességében nem lassú a W13-as, de a csapat még mindig idei első győzelmére hajt. Utoljára 2011-ben volt olyan szezonunk, amikor a Mercedes egyetlen futamot sem tudott megnyerni.
A Sala Stampa Racing információi szerint a hibrid éra leggyengébb szezonja után sem tervez azonban szakítani az oldaldobozmentes koncepcióval a Mercedes, ugyanis a W14 az idei autó továbbfejlesztett változata lesz. Ahogyan írják, a legnagyobb gondjuk a légellenállás megnövekedése lett, hiszen oldaldobozok nélkül kevesebb levegő jut az autó belsejébe, ezáltal pedig több nyomja le az autót az aszfaltra, ami ellehetetlenítette számukra, hogy véget vessenek a delfinezésnek.
Ennek tudatában fogja újragondolni Toto Wolff csapata az idei koncepciót, így a W14-es képében egy hasonló alapötletet láthatunk majd. Sajnos a jövő évi tesztekig várnunk kell, hogyan is fog kinézni az új Mercedes, addig viszont itt az ideje, hogy bemelegítsünk a Szingapúri Nagydíjra a Formula Podcasttel!
Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol minden futam után megvitathatod a többiekkel, hogyan tetszett a legutóbbi verseny és nem maradsz le a legfontosabb hírekről sem!