DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

A BMW nem tervezi az F1-es visszatérést

A bajor márka vezetői elárulták, hogy az új motorszabályok bevezetése ellenére sem érdeklődnek a királykategóriába történő visszatérés iránt, helyette inkább az LMDh-projektre fókuszálnak.

A 2026-tól életbe lépő új motorszabályok következtében egyre több gyártót hoznak kapcsolatba az F1-gyel, az Audi pedig már be is jelentette, hogy az új szabályciklus kezdetén motorszállítóként csatlakozik a száguldó cirkuszhoz – nagy valószínűséggel az Alfa Romeót működtető Sauberrel dolgozva. A Volkswagen-konszern másik zászlóshajója, a Porsche ugyan nem jutott dűlőre a Red Bull-lal, az F1-es szerepvállalásról szőtt terveiket azonban továbbra sem adták fel, és keresik a módot a belépésre. Ezzel a nagy német autómárkák közül egyedül a BMW maradna ki, a bajorok azonban lehűtötték a kedélyeket, és elismerték, hogy szóba sem került a lehetséges visszatérés, ahogyan arról korábban a Formula.hu is beszámolt.

„Realistának kell maradnunk” – kezdte a BMW M Motorsport vezetője, Andreas Roos. „A Formula-1 hatalmas befektetéseket kíván meg, annak megtérüléséig pedig hosszú időn keresztül kellene sikeresnek lennünk. Egyelőre boldogok vagyunk a jelenleg futó motorsportprojektjeinkkel.” A BMW M Hybrid V8-re keresztelt modellje 2023-ban debütál az IMSA-ban, egy évvel később pedig már az Endurance-világbajnokság futamain is megcsodálhatjuk a BMW ikonikus színeibe öltöztetett versenygépet.



„Elmondható rólunk, hogy teljes mértékben az elektromosságra, és az arra történő átállásra fókuszálunk, az LMDh pedig tökéletesen illeszkedik ebbe a képbe. A Formula-1 csak 2026-ban mozdul ebbe az irányba, ezért ez a legjobb alkalom arra, hogy csatlakozzunk az LMDh mezőnyéhez” – magyarázta Roos.

A BMW M Motorsport GmbH vezérigazgatója, Frank van Meel ugyan elismerte az F1 marketingértékét, szerinte azonban a BMW egyetlen sorozatban sem versenyzik pusztán marketingszempontokból: „Mi szeretnénk közösen alkotni valamit a szériával, és együtt továbbfejlődni. Emiatt az LMDh sokkal fontosabb számunkra, mint a Formula-1. Egyszerűen túl távol áll az M-széria modelljeitől, valamint időben is nagyon messze van még” – zárta Van Meel.

A bajor márka legutóbb 2000 és 2009 között szerepelt az F1-ben, előbb a Williams motorszállítójaként, majd 2006-tól a Saubert felvásárolva gyári csapatként.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: