Az autósport csúcsosztálya német márkák érkezésére készül, mégpedig a VW-csoport jóvoltából. Ha minden igaz, a Porsche a Red Bull-lal lép szövetségre, míg az Audi – állítólag – saját csapatot szeretne működtetni: a négykarikás márka a kiszivárgott hírek szerint számos lehetőséget megvizsgált, míg végül a jelenleg az Alfa Romeo programját működtető Sauber mellé tette a garast és lapunk forrásai szerint a színfalak mögött jelenleg is tárgyalnak a csapat 75 százalékának felvásárlásáról. Úgy tudjuk, hogy érdemi fejleményre szeptember magasságában lehet számítani: egyrészt a tárgyalások lezárásához időre van szükség, másrészt a márka szeretné kivárni, hogy az illetékesek véglegesítsék a 2026-ban életbe lépő motorszabályokat.
Miközben a világ arra vár, hogy a Porsche és az Audi hivatalossá tegye végre a régóta várt F1-es beszállást, joggal merül fel a kérdés: ha a német prémiumgyártók közül a Mercedes már egyébként is jelen van, a Porsche és az Audi pedig várhatóan jelen lesz, mi a terv a BMW-nél, miért maradnának ki a küszöbön álló invázióból épp a bajorok? Amennyiben megvalósul az említett két márka csatlakozása, a helyzet tálcán kínálná magát, hogy a BMW a legmagasabb osztályban mérkőzzön meg a német riválisokkal, vagy legalábbis eljátszadozzanak ennek gondolatával. Az elmúlt hetekben az F1-es paddock zegzugaiban el is terjedt, hogy a bajorok vizsgálják a visszatérés lehetőségét, sőt, olyan pletykát is lehetett hallani, hogy tárgyalásokat folytatnak a McLarennel egy esetleges motorszállítói szerződésről.
Noha a müncheni gyártó csatlakozása minden kétséget kizáróan örvendetes fejlemény lenne az F1 számára, ráadásul már az ezzel kapcsolatos spekuláció is feltüzelte a BMW híveit, érdeklődésünkre a márka szóvivője a kedélyeket lehűtően foglalt állást az esetleges közeljövőbeli szerepvállalásról. Mint megtudtuk: motorsport frontján jelenleg más területre összpontosítanak.
„Nincs értelme bízni a BMW F1-es visszatéréséről szóló pletykákban. Nagyon elfoglaltak vagyunk az LMDh programunkkkal és már nagyon várjuk, hogy 2023-tól elkezdjünk versenyezni az IMSA-ben” – foglalt állást a BMW gyár szóvivője, amikor a Formula.hu az utóbbi napokban felerősödött F1-es híresztelésekről érdeklődött.
A BMW júniusban mutatta be az amerikai sportautó-bajnokságba szánt M V8 Hybrid típusjelű versenygépét, amelyet olyan gyártók portékái ellen állítanak majd csatasorba, mint például az Acura, a Cadillac, a Toyota, a Porsche, az Alpine és a Lamborghini. Mivel a szabályok lehetővé teszik, hogy az autó elinduljon a hosszútávú-vb (WEC) küzdelemsorozatában is, nem kizárt, hogy megvalósul a WEC-es, ezzel együtt pedig a Le Mans-i 24 órás futamon való részvétel is.
A BMW az F1 történelmében több ciklusban is szerepet vállalt, legutóbb 2006 és 2009 között, amikor a Sauberrel összefogva működtettek gyári istállót. Ugyan szóvivőjük mostani szavai nem adnak túl sok okot a bizakodásra, érdemes észben tartani az F1-ben is örök érvényű mondást: soha ne mondd, hogy soha…