Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. október 1. szombat
F1

Motorcserétől tart a McLaren és az Alpine

A konstruktőri bajnokság negyedik helyéért hadakozó két istálló reméli, hogy a küzdelmet nem fogják befolyásolni további váratlan rajtbüntetések, állításuk szerint ugyanis nem terveznek több cserét.

Hat futammal a szezon vége előtt az Alpine 18 egységgel áll a wokingi gárda előtt, így a verseny még korántsem tekinthető lefutottnak. A két istálló négy pilótája közül egyedül Daniel Ricciardo az, akinek az idei szezonban eddig nem kellett a rajtrács végére sorolnia motorelem csere következtében, a hírek szerint azonban az ausztrálnak egy olajszivárgás miatt kellett feladnia az Olasz Nagydíjat, emiatt könnyen előfordulhat, hogy a jövőben neki számolnia kell majd egy rajtbüntetéssel.

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl elárulta, hogy a hátralévő versenyekre már nem terveznek cserét egyik autóban sem: „A célunk, hogy további büntetések nélkül teljesítsük a szezont. Szerintem Spában majdnem az összes Mercedes-motoros autó a legújabb specifikációt vetette be, és Lando volt az egyetlen, akinek korábbi problémák miatt kellett bevállalnia a büntetést. A korábbi években is láthattuk, hogy nagyon sokan Spára és Monzára időzítették a cseréket a kedvező előzési lehetőségek miatt, ezért nem lepett meg minket, ami a két helyszínen történt” – utalt a német szakember a tömeges rajtbüntetésekre, amelyek Monzában például a rajtrács felállítását is megnehezítették.



A wokingi istálló idei legfőbb ellenlábasánál, az Alpine-nál is abban bíznak, hogy nem lesz szükség további cserékre. „Fernando esetében nem volt szükség új motorra Monzában, Esteban szempontjából pedig stratégiai megfontolásból vetettük be az új erőforrást, ami segítségünke lehet a hátralévő versenyeken” – idézi az F1i.com a franciák sportigazgatóját, Alan Permane-t. „Fernando elegendő motorral rendelkezik, bár nem zárom ki, hogy egyszer még cserélnünk kell majd az ő esetében, de jelenleg nem tervezzük.” 

A rutinos spanyol már kétszer is a mezőny végéről volt kénytelen rajtolni motorcsere következtében, először az idény hatodik(!) versenyén, a Spanyol GP-n, majd a júliusi Osztrák Nagydíjon, ahol a szombati sprintfutamon elszenvedett technikai probléma miatt egyébként is az utolsó helyről vághatott volna neki a versenynek, ezért a csapat egy friss erőforrást is beszerelt a kétszeres világbajnok autójába.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: