A 2014-től 2021-ig tartó dominanciához képest a Mercedes közel sem teljesít jól az idei évben. Az említett időszakban a megszerezhető nyolc egyéni és nyolc konstruktőri címből 15-t elhozott az istálló, csupán a tavalyi egyéni bajnokságban maradtak alul. Idén azonban még nem sikerült nyerniük, viszont több dobogót is szereztek, bizonyos futamokon pedig a győzelemért harcolhattak.
A Mercedes vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin azt gondolja, hogy komoly lecke az idei év. „Ezek a leckék, a tanulás mind nagyon értékes és ezeket szeretnénk a csapaton belül tartani” – kezdte a szakember. „Ez egy nagyon érdekes utazás volt, azt hiszem, hogy túl optimisták voltunk azzal kapcsolatban, hogyan tudjuk az autót működtetni. Az autó, amit létrehoztunk, nagyon sok leszorítóerővel rendelkezik a talajhoz közel, de sok probléma volt azzal, hogy az autót ténylegesen használni tudjuk a pályán” – utalt Shovlin az istálló pattogásos problémáira.
Azonban a mérnök nem kizárólag a specifikus delfinezést nevezte meg nehézségként. Inkább úgy gondolja, hogy összességében is le voltak maradva a versenytársaktól: „Egyszerűen nem volt teljesítményünk. Nemcsak a leszorítóerő beállítása volt rossz, hanem szimplán le voltunk maradva teljesítményben.”
A Mercedes pilótapárosa, Lewis Hamilton és George Russell összesen tizenhárom alkalommal végzett a dobogón, melyből kilencet a legutóbbi nyolc versenyen sikerült elérni. A brit szakember érzi a javuló tendenciát: „A hangsúly idén viszonylag korán a tanulásra változott, hogy jövőre ismételten versenyképes pozícióban legyünk és ezt biztosítsuk. A jelek, amiket pedig a legutóbbi 6-7 versenyen láttunk, biztatóak voltak. Nem ott tartunk, ahol szeretnénk, de az út iránya megfelelőnek tűnik, úgyhogy nagyon keményen dolgozunk, hogy megpróbáljunk fejlődni” – összegezte Shovlin.