DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

„Colton fizeti meg az F1 múltbéli kapzsiságának árát”

Több IndyCar-pilótához hasonlóan Alexander Rossi is megszólalt Colton Herta ügyében: szerinte eleve az a gond, hogy egyáltalán szükség volt a szuperlicencrendszer bevezetésére az F1-ben.

Egy ideig úgy tűnt, Colton Hertának esélye nyílhat arra, hogy átigazoljon a Formula-1-be: ő volt a Red Bull kiszemeltje az AlphaTauri ülésére, miután az energiaitalosok nyitottak lettek volna, hogy elengedjék Pierre Gaslyt az Alpine-hoz. Az amerikai IndyCar-menőnek azonban hiányoznak az F1-es induláshoz szükséges szuperlicencpontok – mindenekelőtt azért, mert az F1 szempontjából amúgy nem releváns oválversenyeken rendre alulteljesít, ami nyilván hatással volt az év végi helyezéseire –, és mivel az FIA nem volt hajlandó különengedélyt adni a pilótának, a Red Bull végül letett Herta szerződtetéséről.

Miután kiderült, hogy Hertának ugrott az F1-es lehetőség, több versenytársa is kiállt mellette az IndyCarból, míg a tengerentúli szériában ugyancsak érdekelt McLaren vezérigazgatója, Zak Brown az egész licencrendszer átgondolása mellett érvelt – rámutatva, hogy annak idején például Kimi Raikkönen vagy Max Verstappen sem kapott volna engedélyt, ha már akkor érvényben van a mostani rendszer.

herta-indycar-2022-1



Hozzájuk csatlakozott a rövid ideig a Formula-1-ben is szereplő, jelenleg pedig az IndyCarban versenyző Alexander Rossi is, aki a közösségi oldalain közzétett bejegyzésében úgy fogalmazott: eddig tartotta a száját, de most már belefáradt a szuperlicencrendszer körüli vitába. Az amerikai pilóta szerint nem a szisztéma a gond, hanem hogy eleve szükség volt annak bevezetésére:

„Az egésszel az volt az elsődleges szándék, hogy megakadályozzuk, hogy az emberek bevásárolják magukat az F1-be, és hagyjuk, hogy a tehetség legyen a döntő tényező” – mutatott rá az Indy 500-at újoncként megnyerő Rossi. „Mindannyian egyetértünk abban, hogy Coltonnak megvan a tehetsége és a képessége ahhoz, hogy az F1-ben szerepeljen. Ez nagyszerű, és meg kell kapnia a lehetőséget, ha felajánlják neki.”

„A motorsport továbbra is a legmagasabb szintű sport, ahol a pénz felül tudja írni a tehetséget. Ami csalódáskeltő és szerintem az alapvető probléma, hogy a sport szempontjai olyan sokszor kerültek háttérbe az üzleti oldallal szemben, hogy kellett egy módszer arra, hogy megakadályozzunk egyes csapatokat abban, hogy pusztán az anyagi hátterük miatt szerződtessenek pilótákat.”

„Végső soron ezeknek a múltbeli döntéseknek, születtek akár kapzsiságból, akár szükségből, fizeti meg az árát Colton azzal, hogy nincs lehetősége választani, hogy egy másik karrierútra lépjen azzal, hogy az F1-ben versenyez, nem pedig a licencpontoknak” – fogalmazott Rossi.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: