A Honda 2021-es kivonulásával az energiaitalosok a saját kezükbe vették az irányítást, és Milton Keynes-ben megépítették saját motorüzemüket, ahol elsősorban a belsőégésű motor gyártásával és felkészítésével foglalkoznak majd. A gárda már idén is a Red Bull Powertrains (RBPT) márkajelzéssel látta el az RB18-asban dolgozó erőforrásokat, annak ellenére, hogy azokat idén még a Honda gyártja számukra. Christian Horner azonban nemrégiben elárulta, hogy a gyárban már összeszerelték a próbapadokat, valamint nagyságrendileg 300 ember dolgozik a 2026-tól életbelépő szabályrendszer szerint épített belsőégésű motoron, amiből Horner állítása szerint már rendelkeznek is egy prototípussal. Max Verstappen idén eddig 11 futamgyőzelmet aratott az RBPT márkajelzésű erőforrásokkal, azonban elismerte, hogy még nem járt a Red Bull Milton Keynes-i motorgyárában.
„Nem volt alkalmam még ellátogatni oda” – idézi Verstappent a RacingNews365. Találkoztam már néhány emberrel, illetve természetesen Christian és Helmut által tisztában vagyok a történésekkel is. El kell ismernem, hogy rendkívül lenyűgöző, amit most csinálnak, illetve, ami várható lesz a jövőben. Christiannel már beszéltünk róla, hogy amikor legközelebb a gyárban járok, akkor megmutatja, hogyan állnak ott a dolgok. Sajnos nagyon kevés időm szokott lenni, mert általában a szimulátorozás tölti ki az időmet, meg esetleg néhány médiaesemény. Emiatt eddig nem volt lehetőségem megnézni a motorgyárat, de legközelebb majd egy kicsit rövidebbre vesszük a szimulátorozást, és átmegyünk.”
Mint ismert, sokáig úgy tűnt, hogy a Red Bull a Porschével közösen fog dolgozni az új gyárban, az együttműködés végül azonban zátonyra futott, az energiaitalosok azonban ennek ellenére is jelentős erőforrásokat öltek a motorüzem létrehozásába. Verstappen szerint ezeket az erőfeszítéseket nem szabad alábecsülni: „Ezt nem lehet alábecsülni, és szerintem remekül kezeljük ezt a szituációt, de természetesen egészen 2026-ig kell várnunk ahhoz, hogy értékelni tudjuk a munka eredményét, ugyanakkor mindenki nagyon optimista és pozitív. Az újonnan érkező mérnökök nagyon izgatottak, mert ez számukra is egy teljesen új kihívás, ezért nagyon boldognak tűnnek amiatt, hogy valami teljesen újat alkothatnak. Nagyszerű látni az elköteleződést a csapat részéről, és nem csak a motormérnökök oldaláról, hanem a menedzsment részéről is. Ez is azt bizonyítja, hogy hatalmas motivációval rendelkezünk” – zárta gondolatait a világbajnoki címvédő.