Hiába kezdődött kiválóan az olasz istálló 2022-es Formula-1-es évada, a szezonközi visszaesésüknek köszönhetően köztük és az Ezüst Nyilak között a távolság a világbajnoki tabellán csupán 35 pontra csökkent az idény végéhez közeledve.
Ezt jól tudja a Mercedes csapatfőnöke is, aki ugyan tisztában van azzal, hogy a Red Bull-lal már nem tudják felvenni a kesztyűt a pontverseny első helyéért, a második pozícióért már mindent bevetne. „Még minden nyitott” – utalt a köztük és a Ferrari között lévő harcra a tabella állása szerint a Sky Sportsnak adott interjújában. „Igazából minden hétvégén csak a legjobbunkat kell hozzuk, és meglátjuk, mi történik, hogy hol fejezzük be az évet.”
Véleménye szerint ha sikerülne megverniük a maranellóiakat a szezon végén, akkor az enyhítene azon, hogy mennyire rosszul kezdték az idei évet a szabályváltozások miatt. „Ha másodikként végzünk, akkor az jó motiváció lenne a csapatnak a jövő évre.”
Ehhez persze szükség van a kissé problémás W13-as jó teljesítményére is, azonban Wolff úgy véli, hogy a maximumot már Olaszországban is kihozták az autójukból a futamon elért harmadik és ötödik helyezéssel. A monzai hétvége után azonban a Formula-1 maga mögött hagyja Európát, és következnek az európai kontinensen túli viadalok. Elsőként jön Szingapúr, mely 2019 után először tér vissza az autósportok királykategóriájába, a koronavírus megjelenése óta.
Mike Elliot, a Mercedes technikai igazgatója pozitívan vélekedik az ázsiai aszfaltcsíkról: „Szerintem az idei tapasztalatainkat figyelembe véve várható, hogy Szingapúr hasonló lesz számunkra, mint Budapest vagy Zandvoort. Kissé egyenetlen, úthibás pálya, ami mindenképp kihívás lesz” – mesélte csapata YouTube csatornáján, az Olasz Nagydíjat követő összefoglalójukban. „A kanyarok természetét figyelembe véve a pálya jobban fog illeni az autónk működéséhez, szóval remélhetőleg jó eredményeket érhetünk majd el. Mint mindig, most is fogunk előzetes szimulációkat készíteni, hogy maximalizálni tudjuk a felkészülésünket a szabadedzések során, melyet talán jó teljesítménnyé tudunk formálni majd a hétvége hátralévő részére.”
Szingapúr aszfaltcsíkja utcai természetéből adódóan valóban kissé hepehupás, aminek köszönhetően a Mercedesnél ismét megjelenhet a delfinezés, mely az év elején folyamatosan hátráltatta őket. Ennek ellenére Toto Wolff is pozitívan vélekedik az előttük álló versenyről: „A pálya vonalvezetése jól kell feküdjön az autónknak az egyenetlenségek ellenére. Szóval remélem, hogy ez a futam a jobb versenyeink közé tartozik majd, pont úgy, ahogy a szimulációnk mutatta. Persze ennek ellenére próbálok kis elvárásokat állítani magam elé Szingapúrral kapcsolatban.”
z Ázsiában rendezett futam tehát a Mercedes egyik legjobbja lehet az idei évadban, de a győzelemre így sincs sok esélyük. Ezt tudja a britek csapatfőnöke is, aki elmondta, hogy habár az istálló szemei előtt már a 2023-as célok lebegnek, nem engedik el a 2022-es évet sem, és jó lenne legalább egy sikerrel zárni az idényt. Amennyiben az Ezüst Nyilaknak ez nem jön össze, 2012 óta először fognak úgy befejezni egy szezont, hogy egy győzelmük sem volt a Formula-1-ben.