A Magyar Nagydíj óta, Fernando Alonso Aston Martinhoz való szerződését követően a francia csapat a 2023-as átigazolási piac középpontjába került, miután megüresedett helyükre még mindig nem tudtak leigazolni senkit. Habár a legnagyobb esélye a hírek szerint az üres alpine-os ülésre Pierre Gaslynak van, a franciát a Red Bull és az AlphaTauri is csak akkor engedi el, ha az FIA megadja Colton Herta szuperlicenszét.
Jacques Villeneuve azonban erősen megkérdőjelezi ezt a döntést Szafnauerék részéről: „Furcsa, hiszen már van egy francia pilótájuk. Kettő együtt már nem jó döntés, mivel nem jönnének ki jól, így nem érdemes összerakni őket. Neki (Gaslynak) eleve élő szerződése van, úgyhogy hegyeket kellene mozgatniuk ahhoz, hogy ez sikerüljön. Semmi értelme az egésznek” – nyilatkozta az F1TV-nek, majd megjegyezte, hogy Pierre Gaslynak idén amúgy sincs túl jó éve a száguldó cirkuszban, a teljesítményét figyelembe véve.
A Williams 1997-es világbajnoka természetesen kitért, Daniel Ricciardo esetleges leigazolására is, annak ellenére, hogy a hírek szerint róla már letettek a franciák. „Miért is kellene őt választaniuk? Két borzalmas éve volt a Renault-val, majd két még rosszabb éve a McLarennel, ez összesen négy év. Formula-1-es pályafutásának nagyjából a fele sajnálatosan sikerült, szóval nincs értelme megszerezni őt, pláne egy olyan csapatnak, ahol már korábban vezetett.”
Villeneuve szerint az ausztrálnak eleve, a modern Formula-1-es autókkal gyűlik meg a baja, mivel az új versenyautók nem illenek a vezetési stílusához. „A Red Bull-lal lenyűgöző volt, látványos előzéseket hajtott végre, Max Verstappen előtt volt a bajnokságban is, bár Max még új volt a Formula-1-ben, és a szezon végére már kezdett jobb lenni nála (Ricciardónál), és ez az a pont, amikor valami átfordult benne, és azóta nem jött helyre belőle.”
Hogy ezek után ki lenne a legjobb választás az Alpine-nak? Véleménye szerint mindenképp Jack Doohan, a francia csapat F2-es juniorja. „Doohan jó háttérrel érkezne, pont, mint Sainz, ami segítene neki abban, hogy megfelelő mentalitással versenyezzen, és mindezt magas nyomás alatt is jól tegye” – utalt arra, hogy a 19 éves pilóta édesapja, Mick Doohan ötszörös MotoGP-világbajnok, így teljes mértékben képben van a versenyzés súlyával fiatal kora ellenére csakúgy, ahogy ezzel Carlos Sainz is volt, mikor bekerült az autósportok királykategóriájába.
Habár Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója szintén számításba veszi Doohan esetleges érkezését a csapathoz, Fernando Alonso helyére inkább tapasztalt pilótát szeretnének. „Olyan versenyzőre van szükségünk, aki azonnal pontokat tud szerezni” – nyilatkozta az Autosport azon kérdésére, hogy mégis milyen típusú pilótát keresnek a franciák. Kijelentette, hogy a helyes döntést akarják meghozni, a 2023-as felállásukat illetően, így nem fogják elkapkodni a választást.
Rossi elismerte azt is, hogy Jack Doohan kiválóan teljesít, és a jelöltjeik között van: „Mindig is tudtuk, hogy gyors, és nagyon jó a nyerstempója is, továbbá idén sikerült szintet lépnie, miután sokat komolyodott, ami jó jel.”
Dicsérete ellenére azonban bevallotta, hogy szerinte az Alpine akadémistának először egy kisebb Formula-1-es csapatnál kellene kezdenie, hogy tapasztalatot szerezzen, mielőtt egy topcsapathoz igazol. „Szívesebben látnám, ahogy más csapat első szárnyát töri össze a mienk helyett, mivel az autó határait illetően nagy a lépés a F1 és F2 között. Ehhez még alkalmazkodnia kell.”
Jacques Villeneuve azonban pont ezzel nem ért egyet: „Ahelyett, hogy még egy-két évig próbálják felkészíteni a Formula-1-re, csak bele kellene dobni a mélyvízbe, és meglátni, mi történik” – közölte, majd megjegyezte, hogy Oscar Piastrit is évekig „nevelgették”, majd látták, mi lett belőle, ezért nem érti, miért is ne próbálnának szerencsét Doohannel.