DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Veszélyesnek érezte De Vries vezetését az Alfa Romeo

Xevi Pujolar, az Alfa Romeo vezető pályamérnöke szerint meglepte Guanyu Zhout, ahogy a holland hirtelen fékezett a safety car mögött. A kínai pilóta nem mert bevetődést kockáztatni a beugró ellen.

Bár Max Verstappen nyerte a Formula-1-es Olasz Nagydíjat, a hétvége hőse kétségkívül Nyck de Vries volt, aki nem sokkal a szombati harmadik szabadedzés előtt tudta meg, hogy be kell ugrania a vakbélgyulladással kórházba kerülő Alexander Albon helyére. A holland egyből legyőzte az időmérőn Nicholas Latifit, majd a büntetések révén a nyolcadik helyről startolhatott, s végül a két vb-pontot érő kilencedik pozícióban intették le.

A korábbi Formula-2-es és Formula-E-bajnok F1-es debütálásán csak egy apró foltot ejtett, hogy később kiszámíthatatlan és veszélyes vezetés miatt kapott egy megrovást a felügyelőktől. Mint azt a De Vries mögött érkező Guanyu Zhou elmondta: a beugró pilóta olykor az utolsó pillanatban váltott irányt a féktávon, és éppen ezért nem is akart megkockáztatni ellene egy rizikós manővert, hiszen még a tizedik helye is azt jelentette, hogy a Kanadai GP óta először szerzett pontot az Alfa Romeo.

devries-zhou-dppi-monza-f1



„Eléggé későn mozgott a féktávon, szóval nagyon nehéz lett volna bevetődnöm” – idézi Zhou szavait a PlanetF1.com portál. „Természetesen a versenyzésre fókuszáltam, de volt néhány alkalom, amikor annyira közel kerültem, hogy tudtam, hogy nem kockáztathatom, mert tisztában voltam vele, mennyire akarta a pontokat és mennyire akartam én is a csapat számára. Úgyhogy kemény volt, de örülök annak, ahol végeztünk.”

Mint kiderült, nem ez volt az egyetlen érdekes megmozdulása De Vriesnek: az Alfa Romeo vezető pályamérnöke, Xevi Pujolar szerint a holland a verseny végi biztonsági autós fázis alatt is bemutatott egy hirtelen lassítást, aminek kis híján ütközés lett az eredménye.

„Furcsa volt, mert De Vries úgy lassított le hirtelen, hogy arra Zhou nem számított” – mondta el a szakember. „És igazából ha nem sikerül elkerülni őt, akkor egyszerűen hátulról nekiütköztünk volna. Nem volt ideális. Egy pilótának nem kellene így vezetnie ebben a helyzetben, mert veszélyes lehet. A felügyelők aztán úgy döntöttek, hogy rendben volt a dolog, nem érdemelt további vizsgálatot, szóval oké, elfogadjuk. De ami azt illeti, Zhou meglepődött a megmozduláson.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: