Míg az Alexander Albon helyére beugró Nyck de Vries kiváló teljesítményt nyújtott élete első Formula-1-es versenyén és rögtön pontokat szerzett, addig Nicholas Latifi eléggé szenvedett Monzában. A kanadai pilóta mindössze a 15. helyen ért célba, ám véleménye szerint erről valamelyest a versenyirányítás is tehetett.
A Williams pilótája úgy látja, bukott azzal némi időt, hogy Magnussen mögött kellett autóznia, noha később a dán egy öt másodperces időbüntetést kapott. „Az első kanyarban nagy veszélybe kerültem, egyszerűen csak beszorultam az autók közé, és próbáltam elkerülni, hogy belém jöjjenek. Ezt követően volt néhány autó, azt hiszem, az egyik Haas is, amelyik minden következmény nélkül levágta a kanyart. Mögöttem volt az első kanyarban, aztán jó néhány pozícióval előrébb került, szóval igen, azt hiszem, a stewardok ott egy kicsit elaludtak, mert több körön át nem tettek semmit” – idézte Latifit a RacingNews365.
A 27 esztendős versenyző szerint nagyobb tempóra lett volna képes, ha tisztább levegőben autózhatott volna, ám ezt a lehetőséget elvették tőle.
„A Haas mögött ragadtam és tiszta levegőn gyorsabb lettem volna, de a probléma az, hogy nincs tapadásunk a kanyarokban. Úgy értem, hogy ők egy másodpercet nyernek ott, mi pedig az egyenesekben. A verseny igazából nagyjából az első kanyar után véget ér, amikor pozíciókat veszítesz, aztán a lekörözésekkel, amikor jön a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, minden egyes alkalommal veszítesz két másodpercet” – zárta gondolatait Latifi.