DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Hertát is meglepte az AlphaTauri-lehetőség

Az amerikai júliusban még a McLarennel tesztelt, és nem gondolta, hogy bármelyik más csapat számolna vele. A Portimaóban nyújtott jó szereplés is nyomhatott a latban.

Az amerikai tulajdonban levő Formula-1 egy ideje szeretne amerikai versenyzőt tudni a mezőnyben, Colton Herta neve pedig felmerült már opcióként: elsősorban az Andretti potenciális csatlakozása kapcsán, mivel a 22 éves pilóta ezt az istállót erősíti az IndyCarban. Az elmúlt hetekben azonban – a Sebastian Vettel visszavonulása és Fernando Alonso Alpine-tól Aston Martinhoz igazolása által elindított eseménysor eredményeként – reális forgatókönyvvé vált, hogy Herta már jövőre az F1-be szerződik, az AlphaTauri pilótájaként, ha a csapat elengedi Pierre Gaslyt érvényes szerződéséből az Alpine-hoz. Ez a fejlemény a fiatal amerikait is meglepte.



„Amikor először hallottam erről az érdeklődésről, kicsit meglepődtem, mert nem hittem, hogy bárki más radarján lennék a McLarenén kívül. A McLarennél mindenki elégedett volt a tesztünkkel, a fizikai és mentális felkészültségemmel” – mondta az Autosport lapnak Herta, aki a McLaren 2022-es autóját tesztelte Portimaóban, de fontos kiemelni, nincs szerződéses státuszban a wokingi csapattal.

„Gondolom, hogy ez segített, de így is meglepett kicsit, amikor az AlphaTauri érdeklődéséről hallottam az elején” – folytatta az IndyCar hétszeres futamgyőztese, akinek legjobb eredménye az elmúlt évekből harmadik hely a bajnokságban, és ez okozza a problémát: nincs elegendő szuperlicenszpontja, az FIA különleges engedélyére lenne szükség, hogy versenyezhessen az AlphaTaurinál.

„Szerintem lehetne még dolgozni rajta (a szuperlicenszpontokon), de a vita mindkét oldalát megértem. Az FIA védelmezni akarja az utánpótlás-szériáit, azt akarja, hogy a versenyzők az ő rendszerükön keresztül lépdeljenek felfelé. De azt hiszem, az IndyCar kicsit nagyobb elismerést érdemel annál, hogy az F3 és F2 között kapjon helyet a pontok tekintetében” – beszélt Herta arról a közbeszédbe miatta bekerült kérdésről, hogy az IndyCar alul van-e értékelve szuperlicenszpontok tekintetében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: