DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Rossz motormódban indította újra a versenyt Hamilton

Egész pontosan túl későn kapcsolt a megfelelő versenymódba, de a hétszeres világbajnok és a Mercedes csapatfőnöke is állítja: nem ezen, hanem a Red Bull végsebességén múlt Verstappen könnyed előzése.

A Yuki Tsunoda dupla leparkolása miatt életbe lépett VSC-fázisnak és a Valtteri Bottas célegyenes végén leállt autója okán pályára küldött biztonsági autónak köszönhetően Lewis Hamilton keveredett az első helyre a Holland Nagydíjon, miután második alkalommal őt már nem hívták ki újabb kerékcserére, ellentétben az addig vezető Max Verstappennel és a csapattárs George Russell-lel.

Ennek ellenére sem reménykedhetett sokáig győzelemben a Mercedes pilótája, Verstappen ugyanis rögtön az újraindításnál elkapta a britet a célegyenesben – olyannyira hamar mellé ért, hogy még el is kellett emelnie a gázt, nehogy a célvonal előtt megelőzze a hétszeres világbajnokot (később aztán még Russell és Charles Leclerc is maga mögé utasította őt).

hamilton-sc-zandvoort-mercedes



Az előzés olyannyira könnyed volt, hogy felmerülhetett volna, hogy Hamilton autójával nem stimmel valami, de mint később maga a versenyző elmondta: pusztán arról volt szó, hogy kissé késő kapcsán megfelelő motorüzemmódba. Bár szerinte nem ezen múlt, hogy Verstappen elszáguldott mellette: „Későn kapcsoltam versenymódba, de az egyenesben már abban voltam. Egyszerűen csak túl gyorsak voltak az egyenesben” – idézi a 37 éves pilótát a Motorsport.

A szaklap szerint egyébként Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington emlékeztette is pilótáját a biztonsági autós fázis vége előtt, hogy kapcsoljon a Strat Five-módba, majd ezt megtette a döntött utolsó kanyarban haladásnál is, a mercedeses pedig csak ezt követően állította át az említett üzemmódba az erőforrást, így néhány pillanatig hiányzott neki nagyjából 160 lóerőnyi rásegítés az MGU-K-tól.

Viszont Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is azon a véleményen volt a futam után, hogy a problémát nem ez a pillanatnyi kihagyás, hanem a Red Bull egyenesbeli tempófölénye jelentette: „Szerintem amit meg kell néznünk, hogy hiányzik az egyenesbeli sebességünk. Túl nagy a légellenállása az autónknak. És mielőtt ezt megoldanánk, rendkívül nehéz lesz ellenük harcolni az egyenesekben, főleg egy olyan pályán, ahol nehéz előzni. Soha ne mondd, hogy soha, de a valószínűsége annak, hogy megelőzz egy Red Bullt, ötven százalék.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: