A Yuki Tsunoda dupla leparkolása miatt életbe lépett VSC-fázisnak és a Valtteri Bottas célegyenes végén leállt autója okán pályára küldött biztonsági autónak köszönhetően Lewis Hamilton keveredett az első helyre a Holland Nagydíjon, miután második alkalommal őt már nem hívták ki újabb kerékcserére, ellentétben az addig vezető Max Verstappennel és a csapattárs George Russell-lel.
Ennek ellenére sem reménykedhetett sokáig győzelemben a Mercedes pilótája, Verstappen ugyanis rögtön az újraindításnál elkapta a britet a célegyenesben – olyannyira hamar mellé ért, hogy még el is kellett emelnie a gázt, nehogy a célvonal előtt megelőzze a hétszeres világbajnokot (később aztán még Russell és Charles Leclerc is maga mögé utasította őt).
Az előzés olyannyira könnyed volt, hogy felmerülhetett volna, hogy Hamilton autójával nem stimmel valami, de mint később maga a versenyző elmondta: pusztán arról volt szó, hogy kissé késő kapcsán megfelelő motorüzemmódba. Bár szerinte nem ezen múlt, hogy Verstappen elszáguldott mellette: „Későn kapcsoltam versenymódba, de az egyenesben már abban voltam. Egyszerűen csak túl gyorsak voltak az egyenesben” – idézi a 37 éves pilótát a Motorsport.
A szaklap szerint egyébként Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington emlékeztette is pilótáját a biztonsági autós fázis vége előtt, hogy kapcsoljon a Strat Five-módba, majd ezt megtette a döntött utolsó kanyarban haladásnál is, a mercedeses pedig csak ezt követően állította át az említett üzemmódba az erőforrást, így néhány pillanatig hiányzott neki nagyjából 160 lóerőnyi rásegítés az MGU-K-tól.
Viszont Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is azon a véleményen volt a futam után, hogy a problémát nem ez a pillanatnyi kihagyás, hanem a Red Bull egyenesbeli tempófölénye jelentette: „Szerintem amit meg kell néznünk, hogy hiányzik az egyenesbeli sebességünk. Túl nagy a légellenállása az autónknak. És mielőtt ezt megoldanánk, rendkívül nehéz lesz ellenük harcolni az egyenesekben, főleg egy olyan pályán, ahol nehéz előzni. Soha ne mondd, hogy soha, de a valószínűsége annak, hogy megelőzz egy Red Bullt, ötven százalék.”