Miután a Honda hivatalosan kiszállt a Formula-1-ből 2021 végén, a Red Bull megkezdte a saját motorrészlegének, a Red Bull Powertrainsnek a fejlesztését – igaz, a HRC megmaradt technikai partnernek, ráadásul ez az együttműködés 2025 végéig biztosan ki is tart. A projekt jól halad, hiszen néhány héttel ezelőtt már be is indították az első erőforrást a bázison.
Mindeközben viszont folyamatosak az azzal kapcsolatos hírek, hogy az Audihoz hasonlóan a 2026-os motorszabályok bevezetésekor csatlakozni kívánó Porsche az energiaitalosokkal együttműködésben szállhat be az F1-be. Egy ideig biztosnak is tűnt a megállapodás a felek között, ám úgy hírlik, az egyeztetések megfeneklettek, miután a pletykák szerint a Red Bull F1-es csapatának nem tetszett, hogy a német gyártó az 50 százalékos tulajdonrésszel együtt hatalmi pozíciót is kapna.
Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője a Holland Nagydíj péntekjén a Sky Sportsnak nyilatkozva egyértelművé is tette, hogy nem akarnak engedni a függetlenségükből: „A Red Bull mindig is független csapat volt, ez volt az egyik erősségünk. Ez adta a gerincét annak, amit elértünk és annak, hogy gyorsan tudtunk reagálni, része a DNS-ünknek. Nem egy testület irányított szervezet vagyunk, az egyik erősségünk, ahogy versenycsapatként működünk, és ez egy alapvető előfeltétele a jövőnknek is.”
Horner konkrétan a Porsche kapcsán is kijelentette, hogy csak az ő feltételeikkel csatlakozhatnak hozzájuk, márpedig ők jelenleg a saját motorprojektre fókuszálnak: „Nekik kell eldönteniük, hogy csatlakoznak-e a bulihoz vagy sem. Viszont ezt a versenyzéshez való hozzáállásunk kultúráján belül kell megtenniük” – fogalmazott határozottan az F1-es istálló vezetője.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, állítólag a háttérben a Honda is mozgolódik annak érdekében, hogy 2026-ban akár újra teljes gyári kapacitással szerepeljenek a Formula-1-ben. Horner azonban velük kapcsolatban is azt hangsúlyozta, hogy bármely potenciális partner gyártónak a Red Bull Powertrains-projekt feltételeihez kell alkalmazkodniuk, mert jelenleg csakis arra koncentrálnak:
„A Honda kiszállt az F1-ből, de ott hagyták a lábujjukat az ajtóban a HRC-vel kötött megállapodás révén. Keltik a zajt 2026-tal kapcsolatban, de a mi vonatunk már kifutott az állomásról, elkötelezettek vagyunk a Red Bull Powertrains iránti befektetés irányába. Nagyjából 300 ember dolgozik most a 2026-os erőforrásom, szóval bármely partnernek vagy gyártónak ehhez kell passzolnia. Azzal, hogy a teljes csapat egy fedél alatt dolgozik, kihasználhatjuk annak előnyét, hogy a motormérnökök ott ülnek a karosszériát tervezők mellett” – mutatott rá Horner.