DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Sainz: Senki sem gratulál a jó döntéseinkhez

A spanyol pilóta úgy érzi, keményebben bánnak kritikák terén a Ferrarival, mint más csapatokkal, ha hibát követnek el a stratégiai terén. Úgy érzi, két-három alkalommal döntöttek rosszul idén.

Hiába épített versenyképes autót a Ferrari 2022-re, a világbajnoki pontversenyekben mostanra hatalmas hátrányba kerültek a Red Bull-lal és Max Verstappennel szemben. Mindez pedig a néhány vezetői és számos műszaki hiba mellett köszönhető annak is, hogy több alkalommal rossz stratégiai döntéseket hoztak: elég csak például a Magyar Nagydíjra gondolnunk, ahol a nem működő kemény abroncsok kerültek fel Charles Leclerc autójára, de utólag a monacói büntetése fényében Spában is fölösleges volt a leggyorsabb kör reményében plusz kerékcserére hívniuk őt a hajrában.

sainz-ferrari-boksz-spa-1



A Holland Nagydíjat megelőző csütörtöki sajtótájékoztatón is előkerültek a Scuderia taktikai malőrjei, Carlos Sainz azonban védelmébe vette a csapatát a Formula.hu jelenlétében: „Nagyon nehéz általánosítani, hogy bátrabbnak vagy óvatosabbnak kellett volna lennünk. Szerintem egyesével kell venni és egymástól függetlenül elemezni ezeket, és szerintem minden egyes alkalommal más lenne az eredmény. Lehet, hogy valahol lehettünk volna kicsit merészebbek, míg máshol inkább játszhattunk volna biztonságra. Számomra ez a folyamatos fejlődésről szól, és hogy folyamatosan módját találjuk, hogy jókor jó döntéseket hozzunk.”

A spanyol pilóta arra is utalást tett, hogy szerinte csak a Ferrarival ilyen kíméletlenek a kritikusok, amelyek bezzeg a jó lépéseikről nem szólnak elismerően: „Sokszor történt idén, hogy a helyes döntést hoztuk meg, de senki nem jött oda hozzánk, hogy ezt kijelentse vagy gratuláljon hozzá. Ugyanakkor abban a két-három esetben, amit nevezzünk utólag rossz döntésnek, komoly kritikák zuhantak ránk. Úgy gondolom, keményebbek a Ferrarival. Úgy érzem, amikor a McLarennél, a Toro Rossónál vagy a Renault-nál voltam és elkövettünk egy hibát, senki sem kezdett el így mutogatni ránk és így lehúzni minket, mint a Ferrarinál.”

Azt is sokszor a maranellóiak szemére vetik, hogy gyakran a versenyzőktől várnak visszajelzést a stratégiai opciókat illetően. Sainz azonban például nagyon is kedveli ezeket a párbeszédeket: „Én mindig szerettem nyíltan elmondani a rádióban, mit érzek az autóban. Azt is akarom, hogy ellássanak olyan információkkal, hogy a csapat mit lát a versenyen, és hogy a kemény, közepes vagy lágy keverékek a vártnál jobban vagy rosszabbul működnek. Erre én is vissza tudok jelezni, így meglátjuk, hogy közös következtetésre tudunk-e jutni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: