Steward
Szikora Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. október 6. csütörtök
F1

Wolff: Nem ingott meg Lewis elköteleződése

A Mercedes F1-es csapatfőnöke állítja: az idei küszködések ellenére sem merült fel egy pillanatig sem, hogy a hétszeres világbajnok távozzon tőlük – sőt, olykor ő volt a legpozitívabb a csapatnál.

Az elmúlt évek sikerszériája után a Mercedes új helyzetben találta magát a 2022-es szabályváltozásokat követően: a W13-as nem volt alkalmas arra, hogy erőből futamgyőzelmekért harcoljanak vele – sőt, olykor még az sem tűnt biztosnak a szezon első versenyein, hogy a középmezőny alakulatai közül az övék a legjobb autó. A szituáció Lewis Hamilton számára is új volt, ám hiába merülhetett fel egyesekben, hogy a 2023-ig érvényes szerződéssel rendelkező brit esetleg a sikertelenség miatt idejekorán búcsút int a csapatának vagy akár az F1-nek, Toto Wolff szerint szó sem volt ilyesmiről:

wolff-hamilton-2022-dppi



„Nem léptem kapcsolatba egyetlen más versenyzővel sem. Még ha ez a szezon rosszul is alakult volna, Lewis és én a remény elve alapján legalább a következő évre együtt maradtunk volna. Néhány hónapja pedig már arról beszélgetünk, hogy ez öt vagy tíz évig maradunk-e még. Szóval semmi sem igaz ebből” – nyilatkozta a csapatvezető ezzel kapcsolatban a Motorsport.com szaklapnak.

Wolff azt is hozzátette, hogy olykor épp Hamilton volt az, aki a leginkább lelket próbált önteni a csapattagokba: „Egyértelműen nem örömteli élményről van szó, de az első néhány futam után nagyon különlegessé vált. Megszokta az új helyzetet, ami arról szólt, hogyan juttathatnánk vissza az élre az autót. És még amikor én nem voltam a legjobb passzban, akkor is ő volt a legpozitívabb ember a szobában, igyekezett mindenkit felhúzni.”

A Mercedest irányító szakember elismerte, hogy alkalmazkodniuk kellett az új helyzethez lelkiekben is, de éppen a sokszor Hamiltonnal történt beállításbeli kísérletezgetések mutatták, hogy nem nyugodtak bele a helyzetbe:

„Decemberben még a világbajnoki címért versenyeztünk, négy hónappal később viszont olyan autónk volt, amely nem bajnokalapanyag. Úgyhogy mindenkinek – a versenyzőknek, a mérnököknek, a menedzsmentnek – meg kellett szoknia, hogy ’oké, ez az új valóságunk, mit kezdünk vele?’. Nem úgy működik, hogy egyszerűen átállítjuk a kapcsolót és azt mondjuk, hogy ’oké, nem gond, kikecmergünk belőle’.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: