DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök
F1

Binotto: Nem gyenge pontunk a stratégia

A Ferrari F1-es csapatvezetője állítja: igenis jó a taktikáért felelős gárdájuk, és a hibásnak bizonyuló döntéseik alapvetően helyesek voltak, csak olykor balszerencsésnek bizonyultak.

Hiába tűnik úgy, hogy a Ferrari 2022-es szabályok szerint épített autója alkalmas lenne a világbajnoki címre, a nyári szünetre fordulva mégis hatalmas hátrányban van a Scuderia mind a konstruktőri értékelésben, mind Charles Leclerc révén az egyéni pontversenyben. Mindez annak köszönhető, hogy a vörösök rengeteg pontot dobtak el maguktól a monacói néhány hibája, műszaki meghibásodások, valamint stratégiai baklövések révén.

Utóbbi sorolható a Monacói Nagydíj, amikor a száradó pályán sikerült Leclerc vezetését negyedik helyre váltaniuk; a Brit Nagydíj, amikor a verseny végi biztonsági autós fázis alatt kint hagyták viseltes abroncsokon a monacóit; valamint a legutóbbi Magyar Nagydíj, ahol úgy rakták fel a pilóta autójára a kemény keverékű gumit, hogy addigra már egyértelművé vált, hogy azok nem működnek – s akkor még a Le Castellet-ben rendezett futamról nem is beszéltünk, ahol Carlos Sainzt hívták ki a hajrában fölöslegesnek tűnő kerékcserére.

ferrari-f1-pit-dppi-2022



Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke ennek ellenére megvédte a stratégiai csapatukat: „Először is, szerintem mindig van mód a fejlődésre. Nem lehetsz tökéletes, sosem leszel az” – nyilatkozta a Motorsport.com hasábjain. „Nincs kétségem felőle, hogy mindig szükségünk van előrelépésre, fejlődnünk kell aerodinamika, karosszéria, erőforrás, stratégia és minden más terén. Viszont szerintem nagyszerű csapatunk van, amely a stratégiáért felel, és nem gondolom, hogy az a gyenge pontunk lenne.”

„A monacói, a silverstone-i és a Paul Ricard-i versenyeket nevezték problémásnak ezen a téren, de nem tekintem a csapatot a probléma forrásának, mert szerintem helyes döntéseket hoztunk. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy amit csináltunk, az rossz volt, szerintem az adott pillanatban helyes döntéseket hoztunk, csak néha balszerencsésnek bizonyultak, nem tévesnek. Ha pedig megnézzük, olykor meg nagyszerű dolgokat csinált a stratégiai csapatunk, az ellenfeleknél is jobbat. Ausztriában például helyes taktikát alkalmaztunk, és valószínűleg Franciaországban is miénk volt a megfelelő stratégia Charles hibája előtt. A Paul Ricard-on két szett közepes gumival vágtunk neki a versenynek, s az ilyen döntésekhez nemcsak jónak, hanem bátornak is kell lenned. Szóval összességében szerintem jó csapatunk van és ez nem gyengeségünk.”

Binotto a silverstone-i eset kapcsán ismét példaként hozta fel a 2021-es idényzáró Abu Dhabi Nagydíjat, ahol Lewis Hamiltont a hajrában nem hívták friss abroncsokért a biztonsági autó beküldésekor, így annak kihívása után az utolsó körben elbukta a vezetést és ezzel a vb-címet Max Verstappennel szemben:

„Én is úgy gondolom, hogy az volt a helyes döntés Lewis szempontjából. Maxnak is igaza volt, megnyerte a világbajnokságot, de vajon ha fordítva történik minden, és Lewis megy ki a bokszba, Max pedig a pályán marad, akkor hogyan ért volna véget a bajnokság? Sosem tudjuk meg. Szóval Silverstone-ban ha Charles kiáll a bokszba, Lewis pedig nem az eleve frissebb gumikon, akkor mi történt volna? Nem tudom. Mindenki arról beszél, hogyan döntöttünk, de a valóság az, hogy sosem lesznek azonosak a válaszaink.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: