A nem túl erős pénteki edzésnapot követően az időmérő edzés harmadik szakaszában meghibásodott Max Verstappen erőforrása, így nem tudott igazán értékelhető kört futni a Q3-ban. Ennek eredménye lett a tizedik rajthely. Ezután viszont fantasztikus produkciót nyújtott, a csapat szintén remek stratégiát választott a gumikat illetően, így a holland fölényesen nyerte meg végül a Magyar Nagydíjat.
Pedig voltak gondok bőven. Az időmérős motorhiba is olyan mértékű volt, hogy ha csak kicsivel is később jelentkezik, akkor a futamon már nem tudtak volna mit tenni, Verstappennek csak a kiesés maradt volna osztályrészül. A részletekről a csapatfőnök számolt be.
„Ki kellett cserélnünk az erőforrást, mert a szombati időmérő hajrájában elromlott benne valami. Valójában nagyon is örülünk annak, hogy ez az elem szombaton döglött be. Ha ugyanis vasárnap, a rajtrácsra kivezető körben adta volna meg magát, tizenkét kilométerrel később, akkor már nem tudtunk volna mit tenni” – vallotta be Christian Horner egy sajtótájékoztatón, amelyen a Formula.hu munkatársa is részt vett.
„Inkább ki is cseréltük a teljes erőforrást, minthogy megpróbáltuk volna megjavítgatni. Óvatosságból Pereznél is megtettük ugyanezt. A verseny sem alakult teljesen simán, Verstappen megperdülésének hátterében valóban egy kuplungprobléma állt.”
„Túlságosan felmelegedett az alkatrész, ezért az első bokszkiállás után egy ideig hagytunk is némi távolságot Carlos Sainz és Max között. Utána viszont már sokkal jobban tudta menedzselni a kritikus részek hőmérsékletét. Amint sikerült helyrerázni a problémát, egészen nagyszerű sebességgel körözött” – tette hozzá Horner.