1986 óta zsinórban 37. alkalommal rendezik meg a hétvégén a Formula-1-es Magyar Nagydíjat: ennél régebben csak Monza szerepel megszakítás nélkül a versenynaptárban. A rövid távú jövő is biztosított a Hungaroringen, hiszen ahogy azt Gyulay Zsolt pénteken az MTI-nek elmondta: 2027-ig van érvényes szerződése a pályának. Viszont már péntek reggel is zajlottak a tárgyalások arról, hogy ezt 2032-ig meghosszabbítsák:
„Különleges helyzetben van a Magyar Nagydíj, mert kevés olyan pálya van a világon, amely hosszú távú szerződéssel rendelkezik, és van is szándék meghosszabbítani azt. Nagy az érdeklődés a Forma-1 körül a fiatalok körében is, a jogtulajdonsok magabiztosak, de az is biztos, hogy a szerződésbe ezúttal bekerülnek olyan pontok, amiben vállalnunk kell a pálya átépítését” - utalt Gyulay a mogyoródi pálya régóta esedékes felújítására.
Kiemelte, a futam 2027-ig "nincs veszélyben", de ha az infrastruktúra korszerűsítésére nem kerül sor, akkor egy esetleges meglévő szerződés ellenére sem fogják tudni megtartani a Forma-1-es versenyt. „Remélem, az ország helyzete ellenére záros határidőn belül vállalni tudjuk az infrastruktúra megújítását. Amennyiben megkapjuk a szükséges garanciákat, ősszel aláírásra kerülhet az új szerződés” - fogalmazott az elnök.
Gyulay-hoz hasonló gondolatokat fogalmazott meg közvetlenül az idei Magyar Nagydíj előtt a Formula Podcast exkluzív interjújában Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója is, aki elmondta: hosszú távú együttműködésre készülnek a Hungaroringgel, de ő is jelezte, hogy szükséges lehet néhány létesítmény korszerűsítése. A Domenicalival készült beszélgetés az alábbiakban hallgatható meg teljes hosszában: