Bár vannak előrelépésre utaló jelek, egyelőre a Mercedes továbbra sem tudott felzárkózni a Red Bullra és a Ferrarira. Különösen igaz ez az egykörös tempójukra: a legutóbbi Francia Nagydíjon is láthattuk, hogy csaknem egy másodpercre voltak a pole-pozíciós időtől, ellenben vasárnap már biztatóbb formát mutattak a futamon, ráadásul kettős dobogót ünnepelhettek.
James Allison, a Mercedes technikai vezetője is elismerte, hogy a kvalifikációs forma az egyik fő gyengeségük – ugyanakkor azt is hozzátette, hogy akárcsak az előző versenyhétvégéken, a soron következő nagydíjakon is várhatók újítások a W13-ashoz, amelyekkel ledolgoznák a hátrányukat a két élcsapattal szemben:
„Egy verseny több mint 50 körig tart, s ha olyan autód van, ami ilyen távon versenyképes, az szolgál lehetőségekkel, mi pedig rendszerint előre tudtunk lépni a futamokon egy erős pozícióba” – mondta el a Mercedes Le Castellet-i futam utáni videójában Allison. „Viszont ha már itt tartunk, nyilván jobban örülnénk, ha versenyképesebbek lennénk az időmérőkön. Néhány pálya, mint például a budapesti fog okozni néhány problémát, és biztosra kell mennünk, hogy nagyjából ott legyünk és ne férkőzzön több csapat közénk és a Red Bullok és a Ferrarik közé.”
„Ami magukat a fejlesztéseket illeti, igen, folyamatos és apró lépésekben kerülnek fel az autókra, de a lényeg, hogy tervek vannak arra, hogy még sokkal-sokkal többet vessünk be a következő versenyeken. Nem fogjuk egyetlen próbálkozásból utolérni és elkapni a Ferrarit és a Red Bullt. De remélhetőleg, ahogy azt a szezon eddigi részében is láthattuk, folyamatosan csökkenthetjük a különbséget és még többet hozhatunk ki magunkból.”