DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Schumacher elbeszélgetne a felügyelőkkel a körtörlése után

Kanyarlevágás miatt vették el az utolsó Q1-es idejét a németnek, aki bosszús emiatt, mivel úgy érzi, akár a top 10-be is beférhetett volna – így viszont vasárnapra tervez nagy felzárkózást.

Eleinte úgy tűnt, Kevin Magnussenhez hasonlóan a másik Haast vezető Mick Schumacher is bejut a Francia Nagydíj időmérőjének második fázisába, a stewardok azonban törölték az utolsó körét. A visszajátszások alapján látszott, hogy a német a 3-as kanyart vágta le belülről minimálisan. A Magnussen és Carlos Sainz büntetései révén várhatóan a 17. pozícióból startoló Schumacher nem volt elégedett a döntéssel:

schumacher-haas-paulricard-f1-day2



„Sajnálatos volt, mert úgy gondolom, megvolt a tempónk ahhoz, hogy bejussunk a Q3-ba. Erről talán beszélni fogunk a felügyelőkkel és a versenyigazgatóval, hogy tényleg megértsük, hogy van ott egy olyan bója, ami nem is a pálya határát jelzi. Milliméterekről lehetett szó” – utalt arra a RaceFans.net által idézett pilóta, hogy a levágáskor nem vitte el a bóját az autójával. Éppen ezért Schumacher olyan szabályozást szeretne a pályahatárok kapcsán, ami egyszerűbb és hagy némi mozgásteret: elmondása szerint ha repült volna a bója, egy szava sem lenne.

A rádiózás alapján egyébként a Haas eleinte fontolgatta, hogy gyors felülvizsgálatot kérnek, de Schumacher szerint nem lett volna értelme: „Ha már akkor meghozták a döntést, nincs értelme odamenni és átbeszélni, mert úgysem fognak változtatni rajta. Kicsit frusztráló, ugyanakkor nem fogunk rágódni rajta, inkább már a holnapra koncentrálunk, hogy megpróbáljunk keresztülvágni a mezőnyön és szerezni néhány pontot.”

Ez utóbbit illetően viszont bizakodó az utóbbi két hétvégén karrierje első F1-es pontszerzéseit elkönyvelő versenyző: „A DRS elég nagy különbséget jelent, szóval képesnek kell lennünk előzni, ha DRS-távolságba kerülünk. Aztán hogy a gumik hogyan élik túl mindezt, azt vasárnap meglátjuk” – tette hozzá Schumacher, aki szerint ugyan a közepes és a kemény abroncs ellenállóbb, mint a lágy keverék, de a csata hevében azok elhasználódása is jelentős lehet a futamon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: