Miközben Fernando Alonso a hetedik helyen végzett az F1-es Francia Nagydíj időmérőjén, s így a középcsapatok versenyzői közül csak Lando Norris furakodott be elé, addig a hazai közönség előtt szereplő csapattárs, Esteban Ocon mindössze a 12. helyen végzett. Az Alpine versenyzője érthető módon lehangoltan értékelt a kvalifikáció után, de ami ennél is fontosabb, hogy nem igazán talált magyarázatot arra, miért ingadozik a teljesítménye egyik versenyről a másikra:
„Egyértelműen csalódáskeltő időmérőnk volt. Borzalmas időmérőnk, azt kell mondanom” – mondta el Ocon a Formula.hu jelenlétében. „Nem ott végeztünk, ahol kellene, szerintem az autóban megvan a potenciál a hatodik-hetedik helyre is. Úgyhogy nem vagyunk elégedettek, de egy inkonzisztens autóval küzdünk már néhány futam óta. Utolsók voltunk a harmadik szabadedzésen, ami elképzelhetetlen. Ötödik hely Ausztriában, itt utolsó hely az FP3-on, ez lehetetlen. Úgyhogy nem ott vagyunk, ahol szeretnénk lenni. Nehéz megoldani ezt a problémát, de az biztos, hogy valami alapvetőről van szó, amit meg kell találnunk.”
Arra a kérdésre, hogy csak a köridő alapján észleli a gondokat vagy az autóban ülve is érzi őket, így felelt a francia: „Érzem is, például nagyon küzdöttem a túlkormányzottsággal az edzés végén, nem tudtam kontrollálni az autó hátulját. A beállítások pedig alapvetően elég közel vannak egymáshoz a két autót illetően, szóval nem kellene így viselkednie. Úgy vélem, a fejlesztések és minden, amit hoztunk, a vártnak megfelelően működnek. De igen, néhány verseny óta már hullámvasútszerű a teljesítményünk. Ausztriában rendkívül jól működött az autó, előtte Silverstone-ban sehol sem voltunk. Így is pontszerzőként fogunk beérni, de nem ott, ahol szeretnénk. Egyszer működik, egyszer nem.”
Ocon arra is emlékeztetett, hogy tavaly is volt hasonlóval dolga, akkor a problémákat karosszéria-csere oldotta meg. Mindenesetre a francia így sem tett le a pontszerzésről vasárnap, hiszen Carlos Sainz és Kevin Magnussen büntetései révén eleve javít már két pozíciót: „A top 10-ből fogunk rajtolni, ami már önmagában jó. És aztán remélhetőleg tudunk nyerni néhány pozíciót, amit meg is tudunk tartani. De úgy vélem, lesz némi teljesítményhátrányunk.”